
Всички коловози на Централна гара - Пловдив са вече пуснати за експлоатация. Това съобщиха за TrafficNews изпълнителите на проекта от Трейс Груп Холд. Първият влак е преминал безпроблемно през новите линии.
Железният път е модернизиран – подменени всички релси и траверси, изградени са нови системи за комуникация и сигнализация, както и нова контактна мрежа, дренажни и отводнителна система. Заедно с първите 4 гарови коловози, в експлоатация са въведени и двата глухи коловоза, които се довършваха - челните коловози 5 и 6.
По същия проект строителите извършиха и пълна реконструкция на втори гаров перон, който обслужва коловози 3 и 4 - подмяна на перонната настилка и изграждане на нов навес. По-рано, при пускането на другите коловози, бяха обновени и другите перони, като единствено не беше подменена настилката пред сградата на гарата – тя не е включена в проекта на изпълнителя. Въпреки направените запитвания към НКЖИ, отговор защо и до днес не е получен на редакционната ни поща.
Предпазните и ограничаващи ленти и платна, които ограничаваха строителната площадка, са вече премахнати. Отворени са и подстъпите към перона от пешеходния подлез. Въпреки че коловозите са вече в експлоатация, в късните часове на деня, когато влаковото движение е намалено, продължава доизграждането на контактната мрежа и железния път.
Чрез модернизацията се цели повишаване капацитета на Централна гара – Пловдив и дава възможност да се увеличи скоростта за движение на влаковете. С новата изградена контактна мрежа влаковете могат да преминават под Бетонен мост „Тодор Александорв“ без да свалят токоснемателите – изискване, каквото имаше досега.
Модернизацията е част от проекта „Развитие на железопътен възел Пловдив. Обектът се изгражда с финансиране от Механизъм за свързване на Европа (МСЕ), сектор „Транспорт“.
Още от категорията

Търсят нови директори за пет училища в Пловдив

2000 души посещават Небет тепе за 8 часа
