Системите им трябва да са свързани с Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация“ – това означава, че данните от прегледа на всеки автомобил ще отиват по електронен път директно в агенцията, съобщи bTV.
По данни на транспортното министерство 976 са пунктове, които вече са свързали системите си, осем са свързани частично, а 77 пункта нямат достъп до системата
Атанас Назлиев минава годишен технически преглед миналата седмица. Подкрепя новите правила и казва, че са важни за безопасността.
"Това е свързано с нашата безопасност по пътищата, дори и да е имало някакви възможности за манипулиране, за неверни данни - мисля, че така се свеждат до минимум“, каза още той.
Липсата на човешка намеса ще направи прегледите реални, смятат специалисти.
"От една страна ще се подобри екологията от друга страна смятам, че ще се вдигне нивото на автомобилния парк в България, което е доста занемарено“, сподели председателят на Българската федерация по автомобилен спорт Румен Дунев.
Шофьорите не трябва да се притесняват, успокояват експерти.
Ако автомобил не премине ГТП има две седмици, за да отстрани повредата и да се яви повторно. Ако отново не отговаря, отново се връща за отстраняване на проблемите, като при третото явяване, трябва да заплати нова такса за ГТП.
Пунктовете, които не отговарят на изискванията няма да могат издават документи за техническа изправност.
"Тази част от собствениците на ГТП, които искат да продължат да работят, трябва да свържат уредите си със системата, след което да минат процедурата по одобрение и издаване на разрешително“, обясни зам.-министърът на транспорта Димитър Недялков.
И още един съвет - да бъдем още по-внимателни при покупката на стар автомобил и да проверим дали може да мине техническия контрол.