Десетки протестиращи блокираха Околовръстното шосе на Пловдив с искане за по-бързото му разширение, а докато това не се случи – незабавно премахване на мантинелите. На протеста има жители от Пловдив и селата от Родопската яка, които ежедневно преминават през трасето.
Част от протестиращите заявиха, че е срамно 12 години да няма проект за удвояването на пътя, по който минават близо 25 000 души. Надигна се и глас за оставката на шефа на АПИ.
„Настояваме за разширяване на Околовръстния път с четири платна и изграждане на кръгови кръстовища навсякъде, където е необходимо. В сегашния си вид трасето е абсолютно непроходимо – това не може да бъде наричано шосе. Задръстванията са постоянни”, заяви протестираща. Също така тя отбеляза, че ремонтът на пътя към Първенец създава ужасни задръствания и това не може да продължава така.
Асен Костов от „Спаси Пловдив“ пък изказа предположение, че пътят е незаконен, тъй като от АПИ не са му отговорили на въпроса дали той има Акт 16 и настоя за премахването на мантинелите.
На мястото на зловещата катастрофа, в която загинаха трима души, протестиращите сведоха глава и запазиха минута мълчание.
Кметът на Марково Десислава Терзиева заяви:
„Тук съм не само като кмет, но и като родител. Минаваме всеки ден по това околовръстно и искам да благодаря на всички вас, които изразявате гражданската си позиция. През 2021 година, когато мантинелите бяха факт, инициирахме първата подписка. Тогава обаче никой не ни чу. Поводът беше трагичен – отново имаше три жертви. Жалко е, че не ни обърнаха внимание. Четири години по-късно вече има втора подписка. Девет хиляди българи се бяха подписали, категорично заявяват, че изискват институциите да поемат отговорност“, заяви тя. Кметът на Първенец Ренета Плевнелиева подкрепи изказванията на Терзиева.
Очаква се следващата седмица областният управител Христина Янчева да организира среща с кметовете от Родопската яка.
Днес по-рано пък кметът на Община Родопи Павел Михайлов обявява Общо събрание на населението в населените места в общината, които са засегнати от опасното движение по Околовръстното шосе. Той ще подложи на местен референдум двата варианта за бъдещето на пътя.
Припомняме, че агенция „Пътна инфраструктура“ предлага два варианта за повишаване безопасността на движение в 14-километровия участък от Околовръстния път на Пловдив – път II-86.
Едното решение на АПИ включва частично изместване на ограничителните системи за пътища на по-голямо разстояние от ръба на пътната настилка спрямо съществуващото им положение, като прилагането на тази мярка задължително трябва да се съобрази с имотните граници на пътя. Независимо от възможността ограничителните системи за пътища да бъдат поставени на разстояние от 0,5 м до 1,5 м, то местоположението им следва да се съобразява както с наличието на препятствия в зоната за безопасност и съответно с ефективната зона на действие на самата ограда спрямо наличното препятствие, така и с имотните граници на пътя..
Втората възможност е за цялостно намаляване на допустимата скорост на движение в целия участък до 50 км/ч и премахване на ограничителните системи. При реализация на тази мярка, не се изисква монтиране на ограничителни системи за пътища, независимо от намиращите се в обхвата препятствия.
Реализацията на тази мярка предполага и наличието на засилен контрол по спазване на правилата за движение по пътища, тъй като в обхвата на пътя ще останат необезопасени препятствия и при движение с по-висока скорост и евентуален сблъсък, може да се стигне до тежки последствия.
Още от категорията
Виж всички
Граждани спасиха живота на коте, прекарало над 12 часа на върха на дърво в Пловдив