Около двайсет души се събраха днес до кръговото кръстовище на Водна палата, за да изразят несъгласието си от неговото премахване и пробива, който предстои. Причината за недоволството са комплексни – както заради промяната на движение  на автомобилите, така и заради това на пешеходците и сечта на дърветата в района.

Най-голямо възмущение в пловдивчани предизвика бъдещият проект, който предвижда да бъдат забранени левите завои от моста на Панаира към булевард „Марица-юг”, като според шофьорите това ще предизвика големи задръствания и ще затрудни движението в града.

„Притеснен съм от нанасянето на една непоправима вреда на градската инфраструктура и среда. Не говорим само за транспортни решения, а и за паркова среда, която трябва да се използва максимално, а това не се случва. Аз ще поема отговорност да съдействам на всички несъгласни за това, да се опитаме да обжалваме разрешението за строеж в съда”, коментира бившият зам.-областен управител Николай Василев.

Според някои от протестиращите, това разширяване ще доведе и до по-голям поток на коли, които ще застраши и преминаването на пешеходците.

Недоволните граждани се обявиха и в защита на дърветата, като ги облепиха с плакати „ обречено на смърт”. Към този момент общо 63 дървета трябва да бъдат изкорени, за да се осъществи проектът.

На място има и екип на полицията.

Вчера градските власти въведоха нова организация на движението, според която автомобилите ще се движат сам направо от кръстовището при „Баня Старинна“ (Чифте баня) към Панаирния мост. Забрани се левият завой от кръговото кръстовище до Водната палата към бул. „Марица-юг“.

Още едно затапване на трафика: Без ляв завой от кръговото до Водната палата към „Марица-юг"Полицаи ще регулират движението в час пик

В час пик това вече дава и очаквания резултат – огромни тапи по бул. „Марица-юг” от западната част, както и по западното платно на бул. „Цар Борис Трети Обединител”.

Около 17 часа снощи, краят на опашката по бул. "Марица" в западната част стига някъде до сградата на УХТ. 

Автомобилите минаваха през моста на Марица със скоростта на мравки, като всичко това предизвиква много нерви от страна на шофьорите.

Петък вечер на Водната палата: Задръстване, клаксони и покани към управниците да регулират движениетоПловдивчани вече губят около час, за да се приберат от работа

Въпреки голямата тапа, която ще се получи там през следващите месеци, градските власти очакват пробивът на Водна палата  сериозно да облекчи движението района в дългосрочен план. Стойността му  възлиза на 9,2 млн. лв.

Очаква се кръговото кръстовище да бъде премахнато след Нова година, когато от фирмата изпълнител ще приключат дейности по източната част. Също така моста на Панаира няма да бъде затварян изцяло за движение по време на цялата реконструкция като коли ще се движат двупосочно в едно от платната на моста.