Община Пловдив закъснява с развръзките от южната страна на пробива на Централна гара, въпреки че проектът също се бави и отлага във времето. На последната сесия на Общинския съвет Борислав Инчев от „Браво Пловдив“ получи отговорите за работата на градските власти по проекта, но те будят още повече въпроси.
На първо място стана ясно ,че актуализираният срок за приключване на дейностите, на които възложител е НКЖИ за свързването на бул. „Васил Априлов“ и ул. „Македония“ е края на месец юни 2026 година. Това е 6 месеца след крайния срок, който бе 31 декември тази година.
Макар 6-месечната отсрочка, Община Пловдив не е наваксала изоставането, а тъкмо обратното. Към днешна дата не са отчуждени близо половината имоти, нужни за развръзките от южната страна, а парите за отчуждаване са свършили. Големият имот от 5 дка на БДЖ също няма да може да се вземе безвъзмездно и така Община Пловдив ще трябва да плаща и за него, което е допълнителен удар по градския бюджет.
Най-притеснителното част е, че до юни 2026 година от Община Пловдив ще са готови частично с Етап 1 от своята работа, която е за развръзките по улиците „Димитър Талев“, „Македония“ и ул. „Калиакра“, както и част от ул. „Кукуш.
„Предстои възлагането и изпълнението на първа фаза към Етап1 от реализацията на проекта, който ще се процедира от районната администрация. Община Пловдив процедира обявяването на обществената поръчка за проектирането на втора фаза с останалите два етапа, като ще се реализират първи на втори етап“, пише в отговора към Инчев.
Според инж. Хакъ Сакъбков, който е подписал отговора до края на юни трябва да бъде реализирана първа фаза на Етап 1 от проектното решение и избран изпълнител за проектирането на втора фаза и останалите два етапа. Проектирането обаче ще започне едва след пускането на движението по пробива, а това според градските власти е по-добре.
„ По този начин проектирането може да стартира с преброяване на реалния трафик през пробива. Към настоящия момент не може да се прогнозира реалното натоварване на пробива и развръзките след него, тъй като голяма част от жителите ще продължат да използват обновения бетонов мост“, пише в отговора.
Така, когато се отвори пробива първата фаза трябва да е готова, а тя включва промяна в цялостната организация на движение и посочността на част от прилежащите улици, реализация на светофарна уредба при кръстовище на ул. „Димитър Талев„ с ул. „Калиакра“, преработка на част от пътното платно доставка и монтаж на вертикална хоризонтална сигнализация, чиято стойност е 250 000 лева.
За изпълнението на втора фаза от първи етап и втори етап, който се предвижда да бъде обявен на инженеринг, включително проектирането на трети етап, в момента се изготвя прогнозна сметка, за да може да се стартира и обществената поръчка.
Вторият етап включва привързването на ул. „Кукуш“ с пробива, а третият е реконструкция и разширение на улицата до надлез „Родопи“.
Днес министърът на транспорта Гроздан Караджов ще направи инспекция за напредъка както на пробива на Гарата, така и на жп възел Пловдив, като с него ще бъдат кметът Костадин Димитров и областния управител Христина Янчева.
Темите на Traffic News