Прелезът на бул. „Пещерско шосе” и бул. „Копривщица” остана без каквато и да е сигнализация. Това се случва след като от НКЖИ съобщиха, че от 1 август, когато се преустановява движението на влаковете по направлението Централна гара – гара „Филипово” и бариерите ще бъдат постоянно вдигнати поне в следващите 2 месеца, заради подготвянето на естакадата.

Липсата на сигнализация обаче всява смут у шофьорите, защото много от тях не са наясно как точно трябва да преминат през прелеза.

По закон всички прелези трябва да бъдат със сигнализация. Тя може да бъде светлинна, звукова и бариера, или само светлинна сигнализация.

Според ЗДвП спирането на пътните превозни средства пред железопътен прелез е задължително при: липса на бариери и на съоръжения за подаване на звукова и светлинна сигнализация. Тоест ако спазваме правилата за движение по пътищата трябва да преминем с повишено внимание, което от своя страна, ако започне да се спазва от шофьорите, би довело до още повече задръствания.

Ръководителят на проекта за естакадата инж. Иван Бакалски обясни още преди преустановяването на движението на влаковете по направлението, че е възможно единично през деня да минават мотриси на НКЖИ, свързани с ремонта на линиите. Което значи, че прелезът е функциониращ, макар и с намалено движение

Два месеца без прелези по бул. „Копривщица”, подготвят поръчката за естакадатаПроектът за повдигането на жп линиите в вкаран в европейската програма „Транспортна свързаност”

Тук обаче изниква и още един въпрос свързан със сигнализацията на прелеза. Щом дори и едно влакче може да премине, значи е редно прелезът да работи в съответния момент. Щом трябва да работи, защо тогава няма сигнализация?

Може би когато това се случи бариерата или сигнализацията ще заработи, но реално това не трябва да бъде така.

Хипотетично, ако се развали бариерата в момента с преминаване на мотриса, и сигнализацията е изключена, на какво трябва да разчитат шофьорите, за да не бъдат отнесени от влак?