Един от най-чаканите проекти в Пловдив – вдигането на жп линиите на бул. „Копривщица” чрез естакада, ще се забави още повече. Преди месец от НКЖИ пуснаха обществена поръчка за за 4,3 млн. лева като предметът й бе: „Изготвяне на технически проект, технически спецификации за строителство и изработване на ПУП за модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в междугарието Пловдив - Филипово“.
Офертите трябваше да се отворят на 11 ноември, но няколко дни преди датата от НКЖИ са прекратили процедурата. Причината е, че при изготвената документация не сложени и международни стандарти, а само български. Това би ограничило възможността чужди компаии да се явят на процедурата, а това е задължително, тъй като е с европейско финансиране.
Срокът за обжалването на процедурата е изтекъл на 21 ноември и така от НКЖИ още в понеделник могат да пуснат новата поръчка с коригираната документация.
Все още не е ясно дали проектът, чиято стойност ще надхвърли 200 млн. лева, ще бъда вкаран в новия програмен период за европейско финансиране. От обявлението обаче е видно, че изпълнението на дейностите ще се финансира от Програма „Транспортна свързаност“. За да бъде защитен още по-успешно, той бе сложен като част от изграждането на S-Banh градска железница.
Това, което правеше впечатление е че сроковете за всички дейности е съкратен на половина, в сравнение с пазарните консултации преди година. Тогава се предвиждаше проектантът да е готов до 720 дни, но тези срокове вече са не повече от 480 дни. Т.е. след избора на изпълнител до година и половина трябва да има готов проект и да се пристъпи към избор на изпълнител за строителството на есткадата. Това значи, че в най-добрия случай то може да стартира през 2026 година.
Проектът включва вдигането на жп линиите, които ще са двойни, като те позволяват скорост от минимум 85 км/ч. Предвижда се и спирка за градската железница до стадион „Пловдив”. Така всички прелези ще бъдат премахнати, а под естакадата ще се изградят улици и паркови пространства.
Самите те обаче трябва да бъдат изградени от Община Пловдив. От идейния проект е заложено на трите прелеза да има кръгови кръстовище. На пресичането с бул. „Марица – Юг” две кръгови от двете страни с възможност за изкачване към евентуалния нов пътен мост над река Марица.
Още от категорията
Прокуратурата не е съгласна с гаранцията на петролния бос Живодар, пусна протест