
Един от най-чаканите проекти в Пловдив – вдигането на жп линиите на бул. „Копривщица” чрез естакада, ще се забави още повече. Преди месец от НКЖИ пуснаха обществена поръчка за за 4,3 млн. лева като предметът й бе: „Изготвяне на технически проект, технически спецификации за строителство и изработване на ПУП за модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в междугарието Пловдив - Филипово“.
Офертите трябваше да се отворят на 11 ноември, но няколко дни преди датата от НКЖИ са прекратили процедурата. Причината е, че при изготвената документация не сложени и международни стандарти, а само български. Това би ограничило възможността чужди компаии да се явят на процедурата, а това е задължително, тъй като е с европейско финансиране.
Срокът за обжалването на процедурата е изтекъл на 21 ноември и така от НКЖИ още в понеделник могат да пуснат новата поръчка с коригираната документация.
Все още не е ясно дали проектът, чиято стойност ще надхвърли 200 млн. лева, ще бъда вкаран в новия програмен период за европейско финансиране. От обявлението обаче е видно, че изпълнението на дейностите ще се финансира от Програма „Транспортна свързаност“. За да бъде защитен още по-успешно, той бе сложен като част от изграждането на S-Banh градска железница.
Това, което правеше впечатление е че сроковете за всички дейности е съкратен на половина, в сравнение с пазарните консултации преди година. Тогава се предвиждаше проектантът да е готов до 720 дни, но тези срокове вече са не повече от 480 дни. Т.е. след избора на изпълнител до година и половина трябва да има готов проект и да се пристъпи към избор на изпълнител за строителството на есткадата. Това значи, че в най-добрия случай то може да стартира през 2026 година.
Проектът включва вдигането на жп линиите, които ще са двойни, като те позволяват скорост от минимум 85 км/ч. Предвижда се и спирка за градската железница до стадион „Пловдив”. Така всички прелези ще бъдат премахнати, а под естакадата ще се изградят улици и паркови пространства.
Самите те обаче трябва да бъдат изградени от Община Пловдив. От идейния проект е заложено на трите прелеза да има кръгови кръстовище. На пресичането с бул. „Марица – Юг” две кръгови от двете страни с възможност за изкачване към евентуалния нов пътен мост над река Марица.
Още от категорията

Ремонтът на Хуманитарната скара родителите на двете училища. Ще местят ли децата?


Акценти






Разбиха една от най-големите нарколаборатории у нас

Почина най-възрастният скиор в България

