
Община Пловдив пусна обществена поръчка за изграждането на велопарка в района Гребната база в парк „Розариум”. Прогнозната стойност на атракцията, която стъпва на проекта на велоклуб „Крива спица” е 700 000 лева. Той е за спортно съоръжение на световно ниво, което да може да посреща големи международни състезания в различни маунтийнбайк дисциплини, а също така и на ролкови спортове.
Планира се цялостна реконструкция и ремонт на съществуващите велосъоръжения, както и изграждане на нова инфраструктура. Предвидено е изграждане на пешеходни алеи, зони за отдих и информационни табели, съобразени с изискванията за достъпна архитектурна среда.
Предвижда се спортният комплекс да включва следните зони и съоръжения, отговарящи на съответните изисквания:
Зона 1 е асфалтов пъмп трак - парк около 1400-1500 кв.м., детски асфалтов пъмп трак - площ около 300-400 кв. Другата зона е за скокове - Дърт джъмп и Фрийстайл съоръжения, с обща площ от 1800 кв.м. , а третата е за МТБ (Планинско колоездене) Скил Зона с площ до 1200 кв.м.
Проектът наистина ще даде придадена стойност на Пловдив, но продължава пълната абдикация на Община Пловдив от развитие на веломрежата. На практика до новия велопарк няма да може да се стигне с велосипед по велоалея, а дупките по различните направления стоят по същия начин.
В първоначалния бюджет на Община Пловдив сумата за нови велоалеи бе обидните 35 000 лева. След предложение на Борислав Инчев сумата скочи на 300 000 лева, но за 6 месеца нищо не се прави с тези средства. Вероятно те ще изчезнат на 31 декември от бюджетната рамка като неусвоени.
Единствените нови велоалеи под тепетата пък са тези, които са изградени при реконструкциите на пътната мрежа. Нови връзки между сегашните трасета обаче - липсват. Без реални стъпки за свързаността на веломрежата. В момента тя е накъсана, неравномерна и слабо поддържана, а бюджетът за нейното развитие изглежда по-скоро символичен, отколкото стратегически.
Ако Пловдив иска да бъде модерен и устойчив град, необходими са сериозни инвестиции в свързаността, сигурността и ежедневната велоинфраструктура – не само в атрактивни обекти. Сами по себе си те не са проблем – напротив. За да покаже обаче, че кметът го е грижа за велотранспорта трябва да увеличи разходите за велоалеи и то не е задължително да бъде за сметка на велопарка в район „Западен“.
Още от категорията
Виж всички
Секунди преди сблъсъка: Пътниците скочили от счупен прозорец от автобус №4 в Тракия


Рокади в Окръжна прокуратура - Пловдив
Темите на Traffic News
