Обществената поръчка за ремонта и реконструкцията на Концертна зала ще бъде обявена от Държавна опера-Пловдив. Още миналата седмица от ведомството са изпратили писмо, че не Министерство на културата, а директорът на операта ще трябва да стартира процедурата.

"Днес имахме среща с доц. Нина Найденова и обсъдихме механизъм, по който хем да върви обществената поръчка, хем да те да имат достатъчно свобода на действие. Ако всичко върви наред, следващата седмица ще бъде пусната", каза министър Атанас Атанасов.

По време на срещата директорът на Държавна опера-Пловдив е изразила притесненията си, че екипът ѝ няма капацитет да обслужи такъв мащабен проект, който е на стойност над 11 млн. лв.

"Говорихме за наемане на допълнителни служители, които да се занимават изцяло и единствено с това. По същия начин да можем ние в Министерство на културата да извървим цялата процедура, защото имаме работа из цялата страна, всички второстепенни разпоредители с бюджет. Ще направим всичко, за да ги подпомогнем в това да се сформира отделен екип, който да се занимава с тази обществена поръчка", каза още Атанасов.

Той допълни, че става дума за външни експерти, някои от тях от Министерство на културата.

Процедурата по избор ще бъде пред максимално голяма комисия, за да бъде прозрачна.

Атанасов коментира и проблема, ако заложените средства не достигнат:"В случай, че заложените пари не достигнат за строителните дейности, те могат да кандидатстват в МК по програмата за капиталови разходи. Екипът, който ще работи, ще помага и за това".

Той каза, че е оптимист, че до края на годината ще започне ремонтът.