У пловдивски пациенти зрее недоволство срещу Многопрофилна транспортна болница в Пловдив, сигнализираха до TrafficNews.  Там те провеждат профилактични, диагностични прегледи, на заболявания и състояния свързани с безопасността на движението в сферата на транспорта, както и  получават експертизи за професионалната годност и подбор на работещите в сферата на железопътния, автомобилния, въздушния и водния транспорт. Тоест ТОЛЕК комисиите, на база прегледи и документация, взимат решение дали хора с ТЕЛК решения да подновят шофьорските си книжки. На опашки се редят и хора, които работят в транспортния бранш и трябва да минат през рутинен преглед.

Чакането пред кабинетите обаче изключително много товари пациентите на болничното заведение, повечето, от които са пенсионери. В сигнал към медията ни пловдивчанин, който му се е наложило да се яви на комисия, разказа за посещението си в транспортната болница през изминалата седмица. Той също е пенсионер и на всеки 2 години се налага да се явява на комисия, която да отсъди дали шофьорската му книжка трябва да бъде удължена. В разказа пред медията ни той добави, че преди седмица е бил върнат защото е нямал пълен набор от нужните документи. След като е поправил това, пенсионерът е посетил болницата отново. 

По думите му е бил повикан в 8:00 часа , а след като е минал през всички нужни кабинети за преглед и е предал папката си с документи на комисията, часът е станал 11:00. След това е чакал решението. Мъжът твърди, че от комисията са заявили на чакащите, че  ориентировачния час за решение на медиците ще е към 12:30. Това обаче се е проточило, а крайното становище е било съобщено в 14:00 часа.  Това е изнервило пловдивчанина, защото по думите му- е прекарал в болницата близо шест часа, а температурите са били ужасно високи.

„Това за мен не е етично , така като никой не ти дава конкретен час за обявяване на решението не можеш  да мръднеш от коридора. Аз съм пенсионер притеснявам се , една вода не смея да отида да си купя.  Разбирам, нормално е да се чака на такива места, но чак толкова. Прегледите са точно час,  след това е само дълго чакане", добави нашият читател”.

По думите му, когато се е явил преди две години, отново се е налагало да чака, но не толкова часове, както миналата седмица.

TrafficNews потърси директора на  Многопрофилна транспортна болница- д-р Пламен Павлов, както и  председателя на комисията д-р Манева. Относно казсуса те заявиха, че не отричат, че се налага чакане от страна на пациентите, но потокът от посетители от цяла България е огромен, а разботата е доста отговорна. 

Транспортна болница –Пловдив е с район на отговорност  44%  от територията  и 39% от населението на република България. Тоест един широк географски регион, за който комисията отговаря. Изготвя се експертиза на хора, които имат медицински проблеми и ние трябва да решим дали е възможно да са водачи на превозни средства . Това става по два начина- или с документ ТЕЛК, или може хората да бъдат насочвани и от служители на КАТ, когато от там преценят, че човекът има някакъв видим проблем ,който може да му попречи при шофиране, каза д-р Пламен Павлов пред TrafficNews.

Той разказа, че посетителите се  записват предварително. Поради COVID обаче, екипът е работил в рамките на две години с непостоянен график и дефицит на време, заради забраната да се струпват големи групи от хора на едно място. По тази причина се е натрупало изоставане, което все още не е преодоляно. „Сега записваме пациенти  месец и половина, два напред, но винаги правим изключение”, каза директорът Павлов допълни, че на ден се приемат по 20 човека, а по-принцип трябва да се допускат до 15 пациенти. Имало е и дни, в които са приемани по 30, дори и 35 човека заради огромния поток. „ Има и още една част, която са шофьори на влакове, автобуси и т.н. Те са хора, които минават рутинно и са практически здрави, но ние сме длъжни да ги прегледаме по адекватен начин. Те вървят по отделен план, но минават пак по същия този ред с кабинетите, както други пациенти с ТЕЛК решения”, заяви още д-р Пламен Павлов.

Директорът и председателят на комисията д-р Манева обясниха, че целият екип от лекари са в пенсионна възраст, с малки изключения. Включително има лекари, които са на 80 години и участват в комисията, поради това тази организация, която е създадена и функционира от близо 20 години по този начин, е ефективна, коментират още те. „Случва се и да се чака, и хората да са недоволни. В един момент имахме оплаквания, че е топло и по тази причина поставихме вентилатори, но все пак си има дни, в които се получава забавяне и не оспорвам това,"  допълни директорът на  болницата.

Ако конкретният човек  беше сигнализирал лично на мен, че му е било и зле, аз винаги мога да съдействам по някакъв начин. Просто няма как да се ангажираме да съобщим след колко време ще е готово решението на комисията. Ако ние самите знаем, ще кажем, за да отидат да обядват  и да се върнат. Всеки ден е строго индивидуален. Винаги този, който е последен по редицата ще изчака повече, случва се”, каза той. 

Д-р Павлов и д-р Манева  споменаха и за друг вариант, който би бил доста по-неудобен за пациентите. „Можем да вземем документите за обработване и да им кажем да дойдат след няколко дни. Това обаче е изключително разкарване за пенсионерите и хора, които са посетили болницата от далечни градове. За да не става това  излишно натоварване сме въвели  сегашния начин”.

Директорът на многопрофилната болница смята, че по-голяма грешка би било процедурата да се претупва за по-бързо минаване на опашката от пациенти и да се пускат хора, които не трябва да шофират.

„Приемаме оплакванията и се извиняваме на всички, но ако кажа, че това повече не може да се случи, трябва да излъжа, а няма да е честно спрямо хората”, завърши д-р Пламен Павлов.