Ново споразумение към договора за пробива под Централна гара в Пловдив е факт. То вече е подписано от НКЖИ и консорциума с водещ партньор „Трейс Груп Холд”, научи TrafficNews.bg. Актуализацията е съгласно методиката за изменение на цените на договор за обществена поръчка, в резултат на инфлация, приетата от Министерския съвет. С петата актуализация средствата за изпълнението на проекта се увеличават с 9,642 млн. лева без ДДС (почти 11 571 000 лв. с включения данък). Основанието за това е за индексиране на договорите заради инфлацията от 2022 година.

Първоначалният договор сключен между държавната компания и строителната фирма беше за 112 млн. лева без ДДС за всички дейности без реконструкцията на Бетонния мост „Тодор Александров“. За последните години бяха подписани 4 допълнителни споразумения, както и един анекс за дейностите по мостовото съоръжение. В следствие на това целият договор за всички дейности по проекта вече е на стойност от 139 887 591 лева. По-голямото финансиране е по оперативна програма „Механизъм за свързана Европа”, а държавата поема останалата част по проекта.

Самият пробив все още се изгражда и би трябвало да бъде завършен до края на 2025 година, като този срок изглежда все по-песимистичен и пускането на съоръжението в експлоатация вероятно ще се забави с няколко месеца. Освен него Община Пловдив също трябва да разреши редица проблеми, свързани с изграждането на подходящата инфраструктура в южната част на пробива.