Близо 50% от автобусите тип „щъркели” са изкарани от градския транспорт на Пловдив, показва справка в ОКТ. В същото време по улиците се движат почти всички автобуси, които са на база последното решение на Общинския съвет за брой подвижен състав.
„По маршрутна схема се движат 222 автобуса, каквито нива не е имало от пандемията насам. В същото време забелязваме, че все повече шофьорите спазват разписанията, тъй като започнахме да санкционираме превозвачите за това”, обясни шефът на ОКТ Георги Стоилов.
Големият пробив с подмяната на подвижния състав се е случил през последните два месеца. При над 60 щъркела, които са се движили на над 10 автобусни линии, днес са били едва 19. Един от ангажиментите на зам.-кмета Савина Петкова, когато встъпи в длъжност бе именно да се редуцира до максимум малките автобуси.
„Превозвачите закупиха и пуснаха 32 дизелови автобуса по линиите, които изцяло замениха колите тип „щъркел”. Това са големи автобуси „Мерцедес” и „МАН”, с Евро 6 екологичен клас на двигателя и с между 73 и 95 места”, заяви Савина Петкова. Тя обясни, че от тези 19 „щъркели” половината са по линия 9, но там заради маршрута й по ул. „Петко Д. Петков” и „Богомил”, няма как да се движат по-големи. През празничните и почивни дни все пак може да се видят повече малки автобуси, защото пътникопотока е по-малък.
В същото време транспортният екип в Община Пловдив работи и по промяна на маршрутите и разписанията на автобусите, за да бъдат по-ефективни и удобни.
„Кметът Костадин Димитров ни възложи да дадем предложения, с които да се оптимизира транспортната схема. Вече имаме решения, по които работим. На сесия на Общинския съвет ще се гледа редуциране на част от разписанията автобусите, които и без това не се изпълняват – прекалено рано сутрин или късно вечер. Целта ни е в активните часове да има повече автобуси, а вечерните, които са по-другите линии, да се изпълняват, като затегнем контрола”, заяви зам.-кметът по транспорт.
Шефът на ОКТ обясни, че промените ще засегнат 6 линии, които са изключително затруднени от ремонтите в града и превозвачите трудно могат да ги изпълняват.
„От 150 искания на превозвачите приехме само 9. Те наистина бяха подкрепени с аргументи. Съвсем скоро ще представим и предложение за промяна на маршрутите на част от линиите. Предвиждаме автобуси да минават през „Модър-Царевец”, моста на Адата, както и да се направят връзки между важни градски зони, които в момента не съществуват”, каза Стоилов. По думите му това дори ще съкрати общия пробег, който в момента на част от линиите е ненужно раздут.