НКЖИ е уверена, че може да вземе финансиране за втората част от жп възел Пловдив. Именно тя ще има съществена роля в развързването на трафика, тъй като предвижда повдигането на цялата жп линия от Коматевския възел до река Марица.
По време на обсъжданията в местния парламент за съдбата на пробива ръководителят на проекта инж. Иван Бакалски от НКЖИ заяви, че се работи активно по втората част от проекта.
„Уверени сме, че можем да спечелим финансиране за този проект. Реално цялата документация е готова, с изключение на ПУП-а на един от парцелите. До голяма част финансирането за проекта ще зависи от дейностите, които извършваме по пробива под гарата. В момента, в който започнем да го работим ще можем и да кандидатстваме по европейската програма”, обясни Бакалски.
Припомняме, че проектът за повдигането на жп линиите по бул. „Копривщица” е на стойност за над 180 млн. лева и в него ще бъдат заложени изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради.
Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав.
Под самата естакада пък може да се изградят паркови пространства, които общината да го облагороди.
Идейният проект е разработен с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия. В района на стадион Пловдив е предвидено изграждане на нова жп спирка.
Ще бъдат изградени нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни):
-Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"
- Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица"
- Изграждане на 2 пешеходни подлеза
- Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"