Пловдивският ученик Васил Богданов коментира на срещата с министър Цоков, че дуалното обучение е ефективно и от изключителна полза за професионалното развитие. Той е 12 клас в ПГВАД „Христо Ботев“, а специалността му е „Мебелно производство“. Училището бе едно от шестте, в които бяха открити паралелки за дуална дорма на обучение. 

"Дуалната форма на образование ни среща много добре с начина на производство на мебелите, които минават през нашите ръце, среща ни с позитивните и отрицателните неща в нашата професия.", коментира момчето. 

Ученикът допълни, че по този начин много добре се стикова екип от колеги, което дава много голям просперитет за професионално развитие в бъдещето. Васил Богданов е категоричен, че иска да продължи да се занимава с мебелно производство и да награжда познанията си.

Дуална форма на обучение се предвижда и във висшите учебни заведения, коментира министърът на образованието и културата проф. Галин Цоков на посещението си в Пловдив днес.

Според него студентските практики също са успешен проект и възможност за по-голямо развитие на висшето образование. "Огромна дейност през последните шест години има от всички в образователната система, включително и от бизнеси", заяви той. 

Припомняме, че МОН прие Стратегическа визия за развитие на дуалното обучение в България до 2030 г. Училища, с паралелки за професионална подготовка, въвели дуална система, получиха финансиране за оборудване, работно облекло или учебни помагала, а 11 000 гимназисти - възможност за работа още като ученици по проект "Подкрепа за дуалната система на обучение". 

Други 14 000 ученици усвояваха тънкостите на различни професии по време на стажове в реална работна среда във фирми и предприятия в цялата страна в рамките на проекта "Ученически практики - 2", а над 44 000 по "Студентски практики - 2". Много от тях вече имат трудови договори и след завършването си са започнали постоянна работа в дружествата, в които са изкарали стажа си.