За липсата на възможност за защита, в контекста на смъртта на шофьора на такси от Русе, пловдивските таксиметрови шофьори излязоха на протест с настояване за строга присъда, но и повече способи за превенция. Някои от тях излязоха с предложение статутът на таксиметровия шофьор да бъде променен, което да наложи по-сериозни наказания за посегателство върху тях.
Един от шофьорите - Тодор Тодоров разказа, че особено през нощта е качвал всякакви клиенти - в нетрезво състояние, агресивни, неадекватни, и изтъкна, че единственото, което може да направи е да натисне паник бутона, който кара табелата да мига в червено.
"Като няма кой да те види обаче, когато си в някое село или насред извънградски пътища, това не е никаква защита", посочи той.
Неведнъж Тодор е бил обект на подобни заплахи, а често остава и с празни ръце. "Качват се в колата, закарвам ги и те ми съобщават, че няма да си платят. Нищо не мога да направя срещу четирима двойни и тройни на мен", посочи таксиметровият шофьор. Аванта клиентите просто напускали колата, а горивото пишели на сметката на таксито.
"Качваме непознати хора, на никой на челото не пише какъв е. Можете ли да си представите, че бременна жена и млад мъж, могат да ви нападнат и за 60 лева да ви отнемат живота?", попита негов колега риторично, визирайки случая с убития таксиметров шофьор преди няколко години.
Според гилдията има възможност чрез таблетите в колите да се изгради система, която да работи като паник бутон, но да може да локализира точното място на автомобила във всеки един момент и да изпраща сигнали за опасност в реално време. Друг вариант е да се осигури възможност за пряка връзка със 112.
На вчерашния протест бяха повдигнати и други искания на бранша, а именно увеличаване на минималната ставка за километър, тъй като според таксиметровите шофьори към момента прагът е дъмпингов и не може да се работи на печалба.
Шофьорите поискаха да бъде назначена експертиза, която да посочи точно колко възлиза километърът и цената да бъде съобразена с нея. Тя вече са организирали такава, като по техни данни ставката не била под 90 стотинки, без данъци. Затова те настояха за минимална цена от 1 лев на километър.
Беше повдигнат и въпроса със стоянките, които в Пловдив по документи са 111, но едва 30 са действащи според трудещите се в сектора. Предстои браншовите организации да оформят исканията си в писмо до Община Пловдив с копие до Комисията за транспорта към Народното събрание.
Вижте повече в следващото видео:
Още от категорията
Виж всички

Зимна приказка на Пампорово, снегът продължава да трупа

Акценти
Виж всички


Next Level Plovdiv Plaza отвори врати!



Зимна приказка на Пампорово, снегът продължава да трупа



Темите на Traffic News
