Електрическите тротинетки буквално са неизменна част от движението по пътищата, а пълната липса на правила води до хаос и инциденти, някои от които завършват с пострадал водач. Въпреки опасността , те са иновативно и предпочитано сред гражданите средство за придвижване. През 2023 година обаче, сякаш еуфорията около тях беше доста по-голяма, а тийнейджъри ги използваха като форма на забавление и преминаваха дори по пешеходните алеи.

Според пловдивчани през 2024 години все по-рядко се натъкват на захвърлените  превозни средства, които се отдават под наем в града. Това може би е така, тъй като повечето любители на превозното средство си закупиха лични тротинетки, с които да препускат по улиците на града. Поради факта, че елeктрическите превозните средства станаха толкова желана алтернатива за придвижване, глобите нарастват всяка година. През 2024 година например, глобени са 160 рискови водачи. 

Данни, предоставени до TrafficNews от „Пътна полиция” - Пловдив  за период от 1-ви януари до началото на декември месец 2024 година, сочат, че инцидентите са намалели, предвид статистиката от публикувания ни материал преди една година.  Така цифрата на пострадалите също е по-малка.

Според местната полиция, на територията на област Пловдив са възникнали общо 9 пътни инцидента с индивидуални електрически превозни средства /тротинетки/ , с материални щети и пострадали лица. През изминалата година, статистиката до август месец показва, че инциденти са претърпели 13 шофьори.  

8 от ПТП-тата с ел-тротинетки са станали на територията на Пловдив, а една от тях извън града.  Данните сочат още, че при всички инциденти водачите са пострадали .

Важният въпрос е- дали проблемът идва, когато се злоупотреби със скоростта? В закона е записано, че максималната скорост, с която тротинетките трябва  да се управляват е до 25 км/ч. Използването на този вид транспорт в града е ограничено, а те трябва да се управляват само на веоалеи. Там, където няма обаче, е прието да се кара най-вдясно на платното за движение и плътно до тротоара. Има и забранителни зони, в които водачите не могат да навлизат. Такива са пешеходните зони - Главната улица, паркове и градини, както и подлези. Тротинетките също така не могат да се управляват от малолетни деца.

Вече няколко държави окончателно казаха „НЕ” на електрическите превозни средства под наем. Още през 2021 г. Норвегия забрани наемането на  тротинетки през нощта, за да намали броя на инцидентите, свързани с тяхната употреба. През 2023 година Париж ги последва и  бяха преустановени изцяло услугите за споделено използване на електрически тротинетки след референдум, в който мнозинството гласуваха против тяхната употреба. Скоро Мадрид отне лицензите на компаниите Lime, Dott и Tier, effectively, забранявайки услугите за споделено използване на електрически тротинетки в града.

Париж каза окончателно „НЕ” на електрическите тротинетки под наемИзползваните досега ел-превозни средства ще бъдат преместени в други държави и градове.

Създават ли хаос ел-тротинетки в Пловдив? 13 инцидента са станали от началото на 2023- 11 са пострадалиОт 1-ви септември Париж каза "Не" на тези под наем

От началото на 2024 г.: Една жертва и 19 ранени при инциденти с електрически тротинеткиИнцидентите са зачестили