Дългоочакваният ремонт на Голямоконарско шосе в границите на Община Пловдив няма да започне и тази година.  Въпреки че в общинската хазна бяха заделени 500 000 лева за старт на дейностите по реконструкция и разширение на основната входно-изходна артерия, тези средства бяха пренасочени.

На последната сесия парите за пътят бяха прехвърлени за плащане на глоби и санкции на Община Пловдив към РИОСВ и финансови корекции по европейски програми. Общата стойност на санкциите са над 2 млн. лева.

Кметът Здравко Димитров потвърди, че тази година няма как да се започнат дейностите по шосето. Той обаче изрази надежда, че през 2022-а големият проект може да стартира, ако се намери финансиране. Пари ще се търсят и за друг голям проект – реконструкцията на Рогошко шосе, което от ден на ден, става все по-трудно проходимо.

И за двата обекта има готови проекти, а необходимите суми за тях са общо над 70 млн. лева.

В проекта за Голямоконарско шосе се предвижда удвояването му, както и изграждането на 6 кръгови кръстовища  с  бул. "Дунав" с "Васил Априлов", на отбивката за КАТ, хладилната база на индустриалната зона на с.Радино, Западната тангента, на жп прелеза със с. Царацово и на южния обход на община "Марица".

Пътят ще е с две платна по две ленти до табелата на Пловдив и с две платна по три ленти до пътната връзка за Царацово.  Количествено-стойностните сметки показват, че ремонтът ще струва най-малко 40 млн. лева, като ще се търсят или от републиканския бюджет или през европейски програми.

Голяма част от отчуждителните процедури са завършени, като за обезщетения бяха платени над 3 млн. лева през годините.

Последната реконструкция по пътната връзка бяха направени през 2019 – 2020 година. Тогава Министерският съвет одобри трансфер в размер на 3 720 000 лв. по бюджета на община "Марица“ за обект "Реконструкция на пътно кръстовище - Пътна връзка "Пловдив - АМ "Тракия“ (възел "Запад“)“ с път за село Радиново и Индустриална зона "Марица“.

Идеята на Голямоконарско шосе след реконструкцията, разширението на „Васил Априлов” и пробива под гарата да се превърне във вътрешноградска магистрала, която да те изведе от северната до южната част на града.

За Рогошко шосе проектът е за 15 млн. лева, като той предвижда разширяване само на места. Той включва изцяло ново пътно легло за по-голямо натоварване, както самото шосе, така и отбивките към големите предприятия в зоната, които се обслужват с камиони.