Общинският съвет взе три решения за закупуването на имоти за реализацията на пробива под гарата. Две от тях бяха приети за закупуването на терени от частници в лицето на „Хеброс бс” и „Била”, но общинските съветници отхвърлиха за плащането на БДЖ на два от имотите.
Предложението за даването на 250 000 лева на „БДЖ Пътнически превози” за два имота с обща площ от малко над 900 кв.м бе посрещнато на нож от общинските съветници. Според Николай Радев тези имоти не трябва да се купуват, а да се прехвърлят от държавата безвъзмездно. Повече от общинските съветници подкрепиха Радев.
Според зам.-кмета по общинска собственост Невена Балчева са се провели много срещи с БДЖ, които са отказали да прехвърлят имота безвъзмездно, като изреди решенията на Общинския съвет, с които се дало картбланш за тези действия. Тя изреди и ползите от този вид пробив, за който държавата дава 40 млн. лева, а той е в плановете на града от 1967 година.
„Не омаловажавам действията на Община Пловдив, които е извършила, но ние сме от страната на булката в отношенията с НКЖИ. Вероятно през 1967 година този пробив и изграждането на интермодален център там в било подходящо, но вече не е така. Не може да се сложи подобно нещо до един район на града със 100 000 население, а видно е,че разширението на града ще бъде към Община Родопи” каза Слави Георгиев. Той отново изрази мнение, че интересите на Община Пловдив не са защитени в този проект и той е бил приет под натиск от София към Общинския съвет през 2018 година.
„Тогава Общинският съвет даде достоен отпор за тези действия на НКЖИ и проектите, които ощетяват града, но имаше след това позвънявания от София и това тихо и мирно се гласува този пробив”, каза Георгиев и заяви, че логичното решение е да се изкарат жп линиите от града, като се остави само една връзка с Централна гара към Асеновград, но реализацията на този проект е бил по-лесния вариант за държавата.
Николай Радев също изрази мнение, че никой в Пловдив не знае какво се случва с този пробив под гарата.
„Някой видял ли е този проект? Отчуждаваме оттук, оттам парчета, без да знаем как ще изглежда. Този пробив ще се случи – ясно е, но не е това начина”, каза Николай Радев.
Предложението за закупуването на имотите от БДЖ бе подкрепено от 19 съветници, като 11 бяха „против”, а 13 се въздържаха. Това означава, че Община Пловдив ще трябва да започне процедура по отчуждаването на имота или отново да пусне решение към Общинския съвет за закупуването му.
ОбС все пак прие други две решения, с които се дават над 300 000 лева на двете частни фирми „Хеброс бус” и „Била” за имоти до автогара „Родопи”, откъде ще влиза пробива. От общинския бюджет ще се платят 263 хил. лева за терените с големина от 262 кв.м и 747 кв.м на Дошков, а още 40 хил. лева за имота на Била в съседство.
Още от категорията
1 954лв. стана средната заплата в област Пловдив, столичани взимат с близо 60% повече