Фирмата изпълнител на пробива „Модър-Царевец” е поискала да отвори изкопа под жп линиите, за да види състоянието на основните на съоръжението. В момента компанията „Драгиев и Ко” проектира пробива, но преди да завърши проекта иска да види дейностите, които бяха изпълнени през 2014 година, обясни зам.-кметът Пламен Райчев. Тогава от НКЖИ при модернизацията на жп линията изпълниха самия пробив, като сложиха бетонните основи на пробива. Те са широки 27 метра, а дълбочината им е на повече от 10 метра. Сумата, която бе дадена за пробива и пасарелката, бе 3,2 млн. лева, а изпълнител бе австрийската фирма „Порр Бау“ ГмбХ. След изпълнението на пробива от тях той бе зарит от НКЖИ, докато се намери изпълнител за пътната част на съоръжението от Община Пловдив. Очаква се след отварянето на основите на съоръжението от „Драгиев и Ко” да внесат проекта в Община Пловдив и да се направи първата копка.
Припомняме, че всички процедури за строителството на „Модър-Царевец” приключиха. Голямата обществена поръчка за строителството бе спечелена от „Драгиев и Ко”. Компанията на Цанко Драгиев спечели поръчката с цена от 9 581 000 лева без ДДС.
Очакванията са той да бъде построен най-много за три години. Основният проблем е липсата на финансиране. В Бюджета има осигурени около 1 млн. лева, а договорът ще бъде за 11,5 млн. лева с ДДС. Това означава, че са нужни над 10 млн. лева. Най-вероятно проектът ще се финансира чрез заем. Община Пловдив подготвя четири проекта през Фонда на фондовете, които да осигурят нисколихвения кредит.
Освен тази поръчка, по пробива ще се изпълнят и дейности за над 2 млн. лева от ВиК, които ще извършват своят част през проекта за Южния обходен колектор.
Още от категорията
След брифинга на КАБ в Пловдив: Камарата на строителите обвини гилдията в лъжа и внушения