Нова наредба ще промени допустимото безплатно паркиране на електромобили в Синя зона в Пловдив. Причината е, че фирми за отдаване на електромобили под наем трупат търговска печалба на гърба на Община Пловдив. Досега всички коли на ток в Пловдив спираха неограничено в Синя зона и не заплащаха такса.
В мотивите на новата наредба е записано, че с навлизането на пазара на оператори, предлагащи наемането на електрически автомобили, им се дава възможност да осъществяват търговската си дейност и да реализират печалба „на гърба“ на Община Пловдив.
Същите престояват неограничено във времето на места, обозначени за платено паркиране и по този начин възпрепятстват ползването на местата в зоната,а същевременно съответния търговец кумулира печалба от използването им. Поради това вече електомобилите ще могат да спират до 3 часа безплатно, а след това ще бъдат таксувани. За да установи времето за престои служители на ОП „Паркиране и репатриране” ще издават специални талони, които ще попълват час и място на паркирането на колата.
Оказва се обаче, че няма система, която да следи електрическите коли. На практика една кола може да стои 3 часа на едно място, да се премести на съседната и отново да получи талон. Така ограничаването електрическите автомобили на практика е дългото ползване на едно паркомясто.
По същия начин стоят и новите правила за автомобилите, които имат инвалидни стикери. Те ще могат да паркират безплатно на обозначените зони за инвалиди до 3 часа със съответният талон от служителите на общинското предприятие. Те пак могат да преместят колата и да получат нов талон.
Същата наредба урежда и въвеждането на 9 нови улици в обхвата на Синя зона. Тук изниква въпроса и какво ще се случи, когато Община Пловдив замени всички контрольори-кондуктори с паркомати. Градските власти пуснаха нова обществена поръчка за 20 нови паркомата. В същото време се съкращават служители, които да следят за спирането на съответните улици.