Община Пловдив за пореден път показа мудна работа и невъзможност за справянето със срокове, що се касае за европейски проекти. Въпреки че кметът Здравко Димитров размаха пръст на държавата заради забавени плащания по европроекти, самата администрация прави всичко в последния момент, като неведнъж е била заплашена да изпусне крайния срок.
Такъв е случаят и с поръчката за проучване за проекта „Интегриран градски транспорт”, който е заложен в ПИРО и основен компонент, нужен за усвояване за евросредства през новия програмен период. През поръчката трябва да се изготви предпроектно проучване, анализ „разходи-ползи“ и финансов анализ във връзка с кандидатстване на община Пловдив с проект - Интегриран градски транспорт Пловдив“ по програма „Развитие на регионите“ 2021-2027г."
Оказва се обаче, че всички дейности по проучването трябва да бъдат готови до 6 декември и договорът да бъде приключен. Срокът е по-малко от два месеца, а към днешна няма сключен договор . Нещо повече Община Пловдив едва вчера отвори офертите на фирмите.
Стойността на поръчката е за 97 000 лева без ДДС, като в нея участват „Санпел” ООД и консорциум с фирми „Д енд Д констултинг” и „Институт за транспортни изследвания”. Тепърва ще се разглеждат дали предложенията им отговарят на изискванията, а след това трябва да се насрочи и дата за ценовите оферти. Колкото и да бърза Община Пловдив този срок няма как да бъде по-кратък от 14 дни. Ако след това има жалба в КЗК, то проектът ще се провали.
В документацията изрично е записано ,че проектът трябва да бъде готов до 6 декември, а цялата документация да се предаде до 18 декември на управляващия орган. Ако градските власти не се справят, което е твърде вероятно, то след това ще са принудени да връщат парите за проучванията. Целият проект, за който Община Пловдив е спечелила финансиране е 298 хил. лева.
С въпросния анализ след това градските власти да кандидатстват по отворените оперативни програми.
През програмата „Интегриран градски транспорт” се предвижда изграждане и реконструкция на транспортна инфраструктура, включително изграждане на осветление, пешеходни пътеки и велоалеи по протежение на транспортната инфраструктура.
Също така може да се финансира и разширението бул. „Александър Стамболийски“ и бул. „Коматевско шосе”, изграждане на мрежа от буферни и многоетажни паркинги.
Третият компонент е приоритетен, който е за доставка на подвижен състав - нови електрически автобуси, ново автобусно депо и инфраструктурата към тях със зарядни станции. Също така и надграждане на системата за управление и контрол на транспорта и трафика, вкл. видеонаблюдение.
Още от категорията
Общинският съвет спря продажбата на безценица на част от топ имот в центъра на Пловдив