Община Пловдив посочи своите приоритетни проекти, за чиято реализация работи в Годишна програма за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост за 2025 година. По закон градската управа трябва да изреди най-важните си проекти, както и имотите, които са нужни за тяхната реализация.
На предстоящата сесия ще се гледа предложението, като в тях са заложени още имотите, които администрацията смята да придобие или продаде. Както Trafficnews близо 250 апартамента се очакват да бъдат продадени тази година, както и да се проведе един голям търг.
От програмата е видно, че е необходимо да се отчуждят стотици имоти, за да се реализират големите проекти на града. Тази година бюджетът за отчуждаване обаче е едва 3 млн. лева.
Кои са приоритетните проекти на града?
Най-мащабните инфраструктурни обекти, за които се говори от години са част от вътрешния ринг на града. Тяхната стойност вероятно ще надхвърли 250 млн. лева, а реализацията на всички едва ли ще е в този мандат.
На първо място това е изграждане на новия мост над река „Марица“ с развръзки от бул. „Копривщица“ до бул. „България“. Кметът Костадин Димитров заяви, че се работи по нов идеен проект, а след това и технически, за да се търси финансиране.
Продължение на бул. „Александър Стамболийски“ и свързването му с бул. „Цар Симеон“ като елемент на първостепенна улична мрежа, в участъка между бул.“Кукленско шосе“ и бул. „Асеновградско шосе“ е също мащабен проект, който има строително разрешение и готово задание.
За да се случат двата проекта със сигурност трябва целево държавно финансиране, тъй като хазната на Община Пловдив не може да си го позволи.
Третият голям проект е продължението на бул. „Северен“ първо от Брезовско шосе до Карловско шосе, а след това и до улица „Победа“. Стартът на дейностите по него обаче налагат отчуждителни процедури, които още не са стартирали.
Развръзките от южната страна пробива на Централна гара са разделени в два отделни проекта – около стадион „Тодор Диев“, както и разширение на ул. „Кукуш“. Зам.-кметът по строителството Тошо Пашов даде заявка, че това ще е от приоритетите тази година, когато се очаква да завърши и строителството на нова пътна връзка.
Вторият етап на разширението на ул. „Царевец“ - до бул. „Свобода“ също е сред 29-те приоритета на градската управа. До месец се очаква техническото задание за него да е готово и да се върви към обществена поръчка за избор на изпълнител, ако се осигурят парите в бюджета за 2025-а.
Тази година ще стартира реконструкцията на ул. „Славянска“, за която в момента върви обществена поръчка, а финансирането е осигурено от държавата. Не така стоят нещата с други две улици в район „Източен“ спомената в проектите - основен ремонт на ул. „Арх. Камен Петков“ – от бул. „Княгиня Мария Луиза“ до ул. „Богомил“ и реконструкция на ул. „Богомил“ от бул. „Източен“ до ул. „Лев Толстой“ .
Районната администрация работи и по новата пътна връзка за продължението на ул. “Удроу Уилсън“ през ул. „Бъндерица“, част от ул. „Ландос“ и част от ул. „Крайна“ . Проектът предвижда преминаването на целия град от Скобелева майка до Гребната база без нито един светофар. За нея е необходим и голяма имот, който се чака от държавата като дарение.
Реконструкция и разширение на бул. “Васил Априлов“ – от бул. „Пещерско шосе“ до бул. „Шести септември“ е крайно необходимо още повече след пускането на пробива на гарата и разширението на Голямоконарско шосе. Дейностите по булеварда в тази си част обаче спряха преди 5 години, а все още не е са отчуждени и всички имоти.
Освен пътните обекти, в приоритетите са и три големи парка. В район „Южен“ зелените площи известни като „Източна Румелия“, както и новият парк в Коматево са два от тях. Третата голяма площ е паркът зад паметника на „Кан Крум“, който Община Пловдив е подала за финансиране през европейските фондове.
В списъка има и някой доста екзотични проекти, които едва ли ще се осъществят в близките десетилетия. Въпреки че те са част от тангентите на града и заложени в Общия устройствен план към днешна дата тяхната реализация изглежда утопична.
Така например е идеята за алтернативен булевард на бул. „Христо Ботев“ от южната страна жп линиите. Той трябва да стартира от ул. „Модър“ да минава по бул. „Акад. Петър Динеков“ и да отвежда колите до пробива на Гарата и надлез „Родопи“. Към нея пък трябва да има директна връзка от квартал Прослав.
Още от категорията
Огромни дървета се стовариха върху фитнес площадка в Лаута, кметът на район „Тракия" отива на място