Община Пловдив посочи своите приоритетни проекти, за чиято реализация работи в Годишна програма за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост за 2025 година. По закон градската управа трябва да изреди най-важните си проекти, както и имотите, които са нужни за тяхната реализация.
На предстоящата сесия ще се гледа предложението, като в тях са заложени още имотите, които администрацията смята да придобие или продаде. Както Trafficnews близо 250 апартамента се очакват да бъдат продадени тази година, както и да се проведе един голям търг.
От програмата е видно, че е необходимо да се отчуждят стотици имоти, за да се реализират големите проекти на града. Тази година бюджетът за отчуждаване обаче е едва 3 млн. лева.
Кои са приоритетните проекти на града?
Най-мащабните инфраструктурни обекти, за които се говори от години са част от вътрешния ринг на града. Тяхната стойност вероятно ще надхвърли 250 млн. лева, а реализацията на всички едва ли ще е в този мандат.
На първо място това е изграждане на новия мост над река „Марица“ с развръзки от бул. „Копривщица“ до бул. „България“. Кметът Костадин Димитров заяви, че се работи по нов идеен проект, а след това и технически, за да се търси финансиране.
Продължение на бул. „Александър Стамболийски“ и свързването му с бул. „Цар Симеон“ като елемент на първостепенна улична мрежа, в участъка между бул.“Кукленско шосе“ и бул. „Асеновградско шосе“ е също мащабен проект, който има строително разрешение и готово задание.
За да се случат двата проекта със сигурност трябва целево държавно финансиране, тъй като хазната на Община Пловдив не може да си го позволи.
Третият голям проект е продължението на бул. „Северен“ първо от Брезовско шосе до Карловско шосе, а след това и до улица „Победа“. Стартът на дейностите по него обаче налагат отчуждителни процедури, които още не са стартирали.
Развръзките от южната страна пробива на Централна гара са разделени в два отделни проекта – около стадион „Тодор Диев“, както и разширение на ул. „Кукуш“. Зам.-кметът по строителството Тошо Пашов даде заявка, че това ще е от приоритетите тази година, когато се очаква да завърши и строителството на нова пътна връзка.
Вторият етап на разширението на ул. „Царевец“ - до бул. „Свобода“ също е сред 29-те приоритета на градската управа. До месец се очаква техническото задание за него да е готово и да се върви към обществена поръчка за избор на изпълнител, ако се осигурят парите в бюджета за 2025-а.
Тази година ще стартира реконструкцията на ул. „Славянска“, за която в момента върви обществена поръчка, а финансирането е осигурено от държавата. Не така стоят нещата с други две улици в район „Източен“ спомената в проектите - основен ремонт на ул. „Арх. Камен Петков“ – от бул. „Княгиня Мария Луиза“ до ул. „Богомил“ и реконструкция на ул. „Богомил“ от бул. „Източен“ до ул. „Лев Толстой“ .
Районната администрация работи и по новата пътна връзка за продължението на ул. “Удроу Уилсън“ през ул. „Бъндерица“, част от ул. „Ландос“ и част от ул. „Крайна“ . Проектът предвижда преминаването на целия град от Скобелева майка до Гребната база без нито един светофар. За нея е необходим и голяма имот, който се чака от държавата като дарение.
Реконструкция и разширение на бул. “Васил Априлов“ – от бул. „Пещерско шосе“ до бул. „Шести септември“ е крайно необходимо още повече след пускането на пробива на гарата и разширението на Голямоконарско шосе. Дейностите по булеварда в тази си част обаче спряха преди 5 години, а все още не е са отчуждени и всички имоти.
Освен пътните обекти, в приоритетите са и три големи парка. В район „Южен“ зелените площи известни като „Източна Румелия“, както и новият парк в Коматево са два от тях. Третата голяма площ е паркът зад паметника на „Кан Крум“, който Община Пловдив е подала за финансиране през европейските фондове.
В списъка има и някой доста екзотични проекти, които едва ли ще се осъществят в близките десетилетия. Въпреки че те са част от тангентите на града и заложени в Общия устройствен план към днешна дата тяхната реализация изглежда утопична.
Така например е идеята за алтернативен булевард на бул. „Христо Ботев“ от южната страна жп линиите. Той трябва да стартира от ул. „Модър“ да минава по бул. „Акад. Петър Динеков“ и да отвежда колите до пробива на Гарата и надлез „Родопи“. Към нея пък трябва да има директна връзка от квартал Прослав.
Още от категорията
Виж всички
Асеновградско шосе продължава да бъде писта за гонки, граждани искат незабавна намеса на полицията


Акценти
Виж всички







Един личен лекар в Пловдив обслужва средно над 1500 пациенти
