Община Пловдив отвори офертите за изграждането на една от най-важните пътни  връзки в Пловдив – продължението на бул. „Санкт Петербург”. Трасето, което ще свърже бул. „Освобождение” до кръстовището на „Цариградско шосе” с  „Ягодовско шосе” по предварителни разчети ще струва  21,7 млн. лева без ДДС, а 7 компании са подали оферти.

С отварянето им се вижда, че фаворит да строи пътната връзка е консорциумът с две дъщерни фирми на австрийската „Страбаг”. Те са дали оферта от 17,3 млн. лева без ДДС за трасето. В обявлението е записано, че фирмата изпълнител ще се избере на база единствено най-ниска цена. Това означава, че ако документацията на консорциума „Страбаг - Пловдив” е изрядна - той  ще бъде избран за строителството. Ако бъде отстранен по някаква причина, втората дадена най-ниска цена е от „Европейски пътища” АД - близо 19 млн. лева без ДДС. Следва”Парсек груп” с оферта от 20,9 млн. лева, „Джи пи груп” - почти 21 млн. лева, „София Асфалт” - 21,3 млн. лева,  „Пътинженеринг - 21,4 млн. лева и консорциум между ПИМК и „Иса - 2000” - 21,5 млн. лева.

Финансирането е от обектите по  „Развитие на регионите“, като първоначално бе вкаран в резервния списък, но след това Община Пловдив го подаде към МРРБ заради увеличения ресурс по процедурата с 15 % след решение на Министерския съвет. Възложител е зам.-кметът Владимир Темелков.

Проектът е „Пловдив - достъпен, свързан, привлекателен за живот, работа и образование“ и включва три проекта. Освен продължението на пътя в проекта е включен строеж и оборудване на нов и модерен сграден фонд за нуждите на общинската образователна система за втората сграда на  ОУ „Алеко Константинов“. Третият обект е осъществяване на енергийно обновяване на Административен съд-Пловдив, ведно с облагородяване на прилежащите на обектите зелени площи и пространства.

Проектът за продължението на бул. „Санкт Петербург” е предвиден габарит с две улични платна и средна разделителна ивица. Съгласно действащ регулационен план са предвидени автобусни спирки и „джобове“, които ще играят ролята на бус ленти. Освен това се извърши и мащабно залесяване.

В техническата спецификация е записано, че новата пътна връзка ще осъществява безконфликтна връзка между двете пътни артерии, като ще се осигури подобряване на транспортното обслужван и повишаване на пропускателната способност.

Ще се осигурят нови тротоарни настилки и пътна конструкция, бордюри, тротоари, велоалеи, поставяне на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания, като дължината на трасето е 1200 метра.

Изграждат се канализационни връзки за нови улични отоци, дъждоприемни и ревизионни шахти, полагат се нови водопроводни и канализационни тръби, както и сградни водопроводни и канализационни отклонения.

Предвидено е изграждане на поливна система и паркова среда.

Целта на проекта по част „Електрическа“ е изграждане на ново улично и парково осветление, което ще включва демонтаж на всички засегнати от ремонта стари съществуващи стоманенотръбни стълбове и осветителни тела и замяна с  енергоефективни LED улични осветителни тела.

Проектът е изключително важен и за новата сграда на Математическата гимназия, като пътната връзка ще обслужва и новия кампус на училището.

Пловдивчани готвят протест срещу нов булевард за 26 млн. лв., властта категорично застана зад проектаЖители на няколко блока не искат да се реализира продължението на бул. "Санкт Петербург"