
Община Пловдив обяви обществена поръчка на стойност близо 2 млн. лева за цялостен ремонт и енергийно обновяване на спортната зала в парк „Отдих и култура“ за бокс, джудо и вдигане на тежести. Проектът включва проектиране, строително-монтажни дейности и авторски надзор и е част от усилията за модернизация на спортната инфраструктура в града. Процедурата е с прогнозна стойност 1 858 465 лв., а крайният срок за подаване на оферти е 30 април. Възложител на поръчката е зам.-кметът с ресор „Дигитализация, европейски проекти, бизнес развитие и образование” Владимир Темелков.
Състоянието на вътрешната част на сградата в момента е силно компрометирано – налице са амортизирани съоръжения, неподходящи условия за тренировки и липса на съвременна инфраструктура, което затруднява провеждането на качествени спортни занимания и подготовка на високо ниво. Залата има ключова роля в изграждането на млади таланти в бойните спортове и тежката атлетика, които традиционно имат силни позиции в българския спорт.
Имотът е разположен в район „Западен” на бул. „6-ти септември“ №1, като изпълнението на дейностите, включени в предмета на поръчката, са насочени към постигане на целите на проектно предложение „Енергийно обновяване на зала за спорт по бокс, вдигане на тежести и джудо”, по Процедура „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на публичен сграден фонд за административно обслужване, култура и спорт“ на МВУ.
Основните изисквания в поръчката са свързани с използването на високоефективни материали, оборудване и технологии за осигуряване на качествено изпълнение на обекта, отговарящи на европейските норми, осигуряване на инсталационна обезпеченост на обекта по отношение на водоснабдяване, канализация, отопление, вентилация и климатизация, и електричество.
В поръчката е заложено извършването на основен ремонт, както и осигуряването на достъпна среда до помещенията от надземните етажи на сградата, чрез изграждане на подемна платформа за хора в неравностойно положение, както и осигуряването на санитарно помещение за тях.
Ще бъдат подменени настилките, както и ще се ремонтират окачените тавани в залите на горните етажи. Стените в залите и коридора също ще претърпят освежаване и ще се извърши спешен ремонт на тоалетните, които обслужват залата по джудо и бокс, както и помещенията към тях. Предвидено е и да се подменят дограмите към съблекалните и тоалетните, които не се затварят. Към поръчката е включено въвеждане на мерки за енергийна ефективност и постигане на клас „А“.
Обектът се състои от една сграда на две нива и няколко междинни. На първия етаж се помещава залата за вдигане на тежести, съблекалните на всички спортове, които се намират в сградата, санитарни възли, складови помещения, офис стаи за треньорите по различните дисциплини и детски център със склад към него. Етажът е разделен на зони. В едната част на етажа се помещават обслужващи помещения на спортовете бокс и джудо. Във втората зона се намират съблекални, стаи, складове, душово помещение с нефункциониращ малък басейн, които са към спорта по вдигане на тежести, както и детския център.
Санитарното обзавеждане е старо и за подмяна, както и тръбите към тях. Вратите на тоалетните са частично подменени с PVC такива. Настилката в съблекалните и обслужващите помещения е от гранитогрес. Тавана на залата за вдигане на тежести е завършен с окачен таван, който също има нужда от подмяна. Сградата е санирана, но само в участъка, където се използва за тренировка и подготовка по бокс.
На втория етаж се намират залите за тренировки по бокс и джудо и два офиса съответно за всеки един от спортовете. Между партера и втори етаж има стая с предназначение фитнес зала за спортуващите бокс. Дограмата по всички фасади е частично подменена. На стълбищната клетка над основните нива има останала метална дограма, а останалите прозорци са от дървена дограма. Само около залата за бокс е изпълнено саниране. Фасадните мазилки с изключение на новоположената тъмносива, са в лошо състояние.
В поръчката е заложено срокът за изпълнението на проектирането да е не по-малко от 40 календарни дни и не повече от 90 календарни дни. Срокът за изпълнение на СМР пък не може да е повече от 220 календарни дни. Осигурени са 243 739,35 лв. без ДДС по процедура от Плана за възстановяване и устойчивост, като останалите средства в размер на 1 614 726,44 лв. без ДДС, представляващи съфинансиране от Община Пловдив не са осигурени към датата на откриване на процедурата.
Офертите на компаниите, подали заявление за участие ще бъдат отворени на 2 май.
Галерия: