Сагата със започването на втория етап на реконструкцията и разширението на бул. „Голямоконарско шосе“ продължава. След като 6 месеца обществената поръчка за строителството на обекта бе замразена в КЗК и ВАС, друга процедура бе вкарана за обжалване.
Комисията за защита на конкуренцията ще гледа претенциите на "План инвест Пловдив”, които са били класирани на второ място от комисия към Община Пловдив за строителния надзор. Победител в поръчката е била фирмата „Пътконсулт” 2000, които са дали оферта от 66 875 лева, а компанията, която обжалва – 120 000 лева без ДДС.
Възможно е обжалването да забави с няколко месеца старта на строителните дейности.
Припомняме, че преди няколко седмици Община Пловдив отвори офертите за самите СМР-та.
Подадените оферти са от обичайните заподозрени що се отнася до големи ремонти. Първият етап на разширението бе извършен от софийската компания „ИСА – 2000“. Този път обаче те са дали третата най-висока цена. При прогнозна стойност от 15,6 млн. лева, фирмата на Юлиян Инджов е оферирал 15,2 млн. лева без ДДС.
Най-ниското предложение е от пловдивската фирма „Драгиев и Ко“ – 14 млн. лева. На следващо място е „Пътинженеринг“ с 14,9 млн. лева, четвърти „Парсек груп“ с 15,3 млн. лева, а „Европейски пътища“ са предложили 15,5 млн. лева.
Това, което прави впечатление е, че срокът за изпълнение, даден от „Драгиев и Ко“ е едва 159 дни. На следващо място е „Пътинженеринг“ с 235 календарни дни. „Парсек груп“ – 245 календарни дни, а „ИСА – 2000“ – 285 дни. Най-дългият срок е от „Европейски пътища“ – 365 календарни дни.
Участъкът в новата поръчка е около 900 метра. Предвижда се реконструкция и разширение на шосето, както и изграждането на локални платна.
Дейностите включват разваляне на стара пътна и тротоарна настилки и изграждане на пътна конструкция, бордюри, тротоари, велоалеи, поставяне на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка и кръгово кръстовище. Също така ще се изгради нова канализационна мрежа, осветление, както и озеленяване и напоителна система.
След като бъде завършен този участък, топката ще бъде в Община „Марица”. Те подготвят последният етап от шосето, който е 3 км и свързва Пловдив с АМ „Тракия” през пътен възел „Царацово”.