Каква функция ще изпълнява  употребяван 5-метров автомобил седан за 60 000 лева, с мощност над 185 конски  сили,  цвят металик,  лети  джанти над 18  цола и дълъг списък с екстри на ОП „Паркиране и репатриране”?

Този въпрос бе  зададен от читател на TrafficNews, който е забелязал странната обществена  поръчка за покупка на колата  от общинското предприятие.  То е направило два опита да си купи подобен тип автомобил, като почти сигурно от втория път процедурата ще бъде завършена.

На 10 август от ОП „Паркиране и репатриране“ са пуснали въпросната поръчка, която е с прогнозна цена от 60 000 лева с ДДС. Освен изброените изисквания към автомобила, той  трябва е употребяван, като първата му регистрация да не е по-рано от 1 юни 2019 година.  

Единствената оферта е от фирмата „Еуратек Ауто” ООД, която предлага „Шкода Суперб” за тази цена. Тя отговаря 1:1 на условията на поръчката,  като освен екстрите, нейната първа регистрация е на 26 юни 2019 година.  От фирмата обаче са имали един малък пропуск – не  са прикачили снимки на автомобила, както е по заданието на Община Пловдив. Така процедурата се прекратява.

На 27  септември директорът на предприятието Ненко Калакунов, като възложител, пуска нова поръчка. Този път обаче не е с публично състезание, а с директно договаряне към същата фирма  „Еуратек Ауто” ООД. В мотивите се пише, че предходната поръчка  е била  прекратена, тъй като  офертите не са отговаряли на изискванията.  Възложителят обаче смята, че има основание да престъпи към директно договаря и така пуска инхаус процедурата.

Днес изтича срокът, в който фирмата трябва да подаде своята оферта, като почти сигурно ще предложи същия автомобил - „Шкода Суперб”.

Нашият читател,  който  пусна сигнала зададе няколко въпроса към Община Пловдив:

  1. Защо е нужно едно общинско предприятие да закупува УПОТРЕБЯВАН  лек автомобил - Марка: Шкода, модел Супърб, с дата на първоначална регистрация 29.06.2019г г. според предложеното от отстранения участник за сума до 60 000 лв с вкл. ДДС ???!!!
  2. Кой и как решава какъв автомобил е необходим и на каква стойност? 
  3. Редно ли е едно общинско предприятие да изразходва по този безумен начин средствата на данъкоплатците? Така ли се бори с неправилното паркиране?
  4. Това е общинско предприятие опериращо само и единствено на територията на град Пловдив. Защо изобщо му е необходима близо 5 метров автомобил тип седан и каква точно функция ще изпълнява въпросния автомобил освен вероятно да вози директора си из града...

Опитите ни да зададем въпросите на инж. Ненко Калакунов, който е директор на предприятието,  удариха на камък.  При опитите ни да се свържем с него – или даваше свободен сигнал, или той бе в срещи, в които не можеше да разговаря.

Попитахме  и Община Пловдив  защо се купува такъв автомобил за въпросното общинско предприятие, а оттам отговорът бе „Това е част от политиката на Общината за поетапно обновяване на автопарка й”.

За сравнение със сходна сума от 70 000 лева бяха закупени три товарни автомобила за нуждите на общинското предприятие, за по-добро изпълнение на задълженията на служителите. Със сумата от 60 000 лева можеха да се купят още 4 паркомата за Синя зона, с което да се  оптимизира състава на дружеството. 

Това ще бъде  вторият най-скъп служебен  автомобил  на Община Пловдив след този  на кмета – волвото, купено в мандата на Иван Тотев за над 120 000 лева.