Вторият етап на реконструкцията на бул. „Голямоконарско шосе” едва ли ще започне до края на годината . На 15 септември се очаква от „ИСА – 2000” да завършат всички дейности по първата част, която е за близо 18 млн. лева,  но дотогава няма да има избрана фирма.

Пуснаха движението по бул. "Васил Априлов", Голямоконарско шосе готово до 15 септемвриОчаква се скоро да приключи ремонтът и на Кукленско шосе

Новата поръчката бе пусната на 16 юни, но регистрираната едва преди 6 месеца фирма "Алианс билдинг груп" ЕООД пусна жалба в КЗК. По същество все още от регулатора не са се произнесли по нея, но той отхвърли искането за временни мерки и спиране на процедурата.

Така на 6 август Община Пловдив рестартира процедурата, но направи леки корекции в методиката за оценка. Така последва втора жалба от компанията от Асеновград, а КЗК отново спря поръчката.

Фирмата е собственост на Емин Гуне и има едва 10 000 лева капитал. В сайта и има един проект, който е за жилищна кооперация, но нищо повече. Със сигурност фирмата не покрива изискванията на Община Пловдив за компании, които могат да бъдат избрани. Това значи, че вероятно зад нея стои друг голям строител, която обаче не иска със своето име да блокира поръчката.

След КЗК се очаква и ВАС, което ще забави поне още три месеца отварянето на офертите. След избора на фирма пък може да последва нов тур с жалби от другите участници.

Вторият етап на реконструкцията и разширението е за 15,6 млн. лева без ДДС, като средствата са от държавния бюджет.  Така реконструкцията на вътрешноградската магистрала на Пловдив ще струва 30 млн. лева само в землищната граница на Общината.  

Участъкът в новата поръчка е около 900 метра.  Предвижда се реконструкция и разширение на шосето, както и изграждането на локални платна.

Дейностите включват разваляне на стара пътна и тротоарна настилки и изграждане на пътна конструкция, бордюри, тротоари, велоалеи, поставяне на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка и кръгово кръстовище. Също така ще се изгради нова канализационна мрежа, осветление,  както и озеленяване и напоителна система.

Максималният срок, който е даден от Община Пловдив е 550 дни за реализацията на всички дейности.

След като бъде завършен този участък, топката ще бъде в Община „Марица”. Те подготвят последният етап от шосето, който е 3 км и свързва Пловдив с АМ „Тракия” през пътен възел „Царацово”.

Тежки институционални битки за проекти за 70 млн. лева на Община ПловдивКЗК и ВАС осъждат постоянно в полза на градските власти, но жалбите не спират