Нито една оферта не е постъпила в Община Пловдив за строителството на един от най-дългоочакваните проекти - подлезът "Модър-Царевец. За днес беше насрочено отварянето на офертите на строителните компании, но в залата на Общинската администрация бе единствено юристът, отговарящ за поръчката Ирина Милкова.
Тя обясни, че срокът за получаване на оферти ще бъде удължен с 1 месец. Ако и до тогава не постъпи нито една оферта, ще трябва да се стартира нова обществена поръчка.
Възможните причини за липса на оферти от бизнеса, е че от една страна съоръжението е изключително сложно и строителите не са имали време да подготвят подробно документацията си. Не е изключено и финансовите параметри на обекта също да са били задоволителни.
Припомняме, че обществената поръчка за пробива бе пусната в средата на януари, а прогнозната ѝ стойност бе около 12 милиона с ДДС. За да бъдат допуснати до участие в процедурата обаче, кандидат-изпълнителите трябваше да отговорят на сериозни изисквания, едно от които да са реализирали минимален оборот от строителство, през последните три приключили финансови в размер на прогнозната стойност на обществената поръчка от 9 875 000 лева без ДДС.
Самият подбор пък бе обявен с два параметъра финансов показател от 70 точки и техническите параметри с тежест от 30 точки. При така удължения срок, след 1 месец предстои да си проличи какви са били мотивите за липса на кандидати.

Припомняме, че в обхвата на предмета на поръчката влизат:
- Изработването на идеен и работен инвестиционен проект за свързване на ул. „Модър“ с ул. „Царевец“ чрез подлез под двойната ж.п. линия София – Пловдив и бъдещата Южна тангента
- изпълнение на строително-монтажни дейности, включващи: полагане на нова асфалтобетонова настилка, направа на нова тротоарна настилка от вибропресовани тротоарни, направа на паважна настилка, полагане на вибропресовани бордюри, направа на хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация и др.,
- упражняване на авторски надзор по време на строителството,
Дължината на цялото трасе е 760 метра, като започва от Коматевско шосе и свършва на бул. „Хаджи Димитър”. От южната страна се предвижда изграждането на подлез с 2 х 11,5 метра отвори , като от северната ще излизат на 2 х 8,75 метра. Предвижда се направата на тротоари, широки по 2,5 метра , като ще има и рампи за трудноподвижни хора.
В първоначалния проект са предвидени три кръстовища, които ще бъдат ремонтирани, за да обслужват подлеза - на Коматевско шосе, улица „Колхида” и бул. „Хаджи Димитър”. За осигуряването на връзката с другите улици, ще бъдат изградени и локални платна.
Върху новоизградения надлез се предвижда паркинг между ул. „София” и жп линиите, който ще е широк 35 метра и дълъг 43 метра.


Още от категорията
Виж всички
Три влекача пристигнаха за заседналия край Ахтопол танкер
Какво време ни очаква до края на декември
Тормозят жена от София, бореща се срещу незаконни постройки
Акценти
Виж всички
Румен Радев започва консултациите за ново правителство
Тормозят жена от София, бореща се срещу незаконни постройки