
Напредва изграждането на кулата за асансьорната шахта за пасарелката над линиите на Сточна гара, видя репортер на TrafficNews. След като беше изградена основата, работниците вече наливат бетона за асасьорната шахта. Всички усилия са вложени в южната кула, а когато тя бъде изградена, ще се прехвърлят и откъм северната страна. Поръчани са 8 кубика бетон, които бетон помпата на място изтегля от бетоновозите за създаването на условия за безопасно пресичане на линиите.
Наливането на бетона не пречи и не затруднява движението по ул. „Бачо Киро“, въпреки това изпълнителите на проекта съветват шофьорите да карат внимателно в района. Изграждането на пасарелката, обаче, провокира негативни реакции от пловдивчани, които пресичат на мятото.
По проект въздушното съоръжение ще бъде високо 7 метра, за да минава над вече изградената контактна мрежа. Именно заради височината, пловдивчани се притесняват, че това са твърде много стълби за изкачване и слизане – особено в студените месеци.
Освен стълби, пасарелката ще бъде и с асансьор, подходящ за граждани със затруднени двигателни възможности, родители с колички с малки деца и възрастни хора. Пловдивчани изразяват опасенията си, че асансьорите няма да работят и ще са вечно повредени. За пример посочват неработещите асансьори в Прослав. Отделно пловдивчани смятат, че движението на влакове не е толкова интензивно, че да налага създаването на пасарелка, която само да забавя бързата връзка между центъра с Кючука. Други недоумяват защо е нужно да се вдига съоръжението високо, вместо да се направи подлез за пешеходно преминаване.
Пълното завършване на пасарелката ще отнеме около 4-5 месеца. След изграждането на кулите от двете страни, те трябва да бъдат свързани, а това ще се случи по-бавно и „на прозорци“ – когато не минават влакове се изключва напрежението по контактната мрежа, за да може да се работи, разказа пред TrafficNews инж. Николай Иванов, ръководител на проекта от Трейс Груп Холд.
След като бъде изпълнена и тази част от проекта, пршкото пешеходно преминаване през линиите ще бъде спряно, а по цялото протежение на линиите ще бъдат изградени шумоизолиращи прегради.