По вариант, при който Бетонният мост в Пловдив да се запази, а в същото време да се осъществи пробива под Централна гара, ще работят експертите от НКЖИ и Община Пловдив. Това стана ясно на срещата при областният управител Здравко Димитров. Той събра специалисти и експерти, както и представители на бизнеса, за да обсъдят два от най-важните пловдивски проекти – жп възел Пловдив и Околовръстното шосе.
Най-обсъжданата тема бе за модернизацията на жп връзките в Пловдив, които включат и пробива под гарата.
Проектът „Развитие на железопътен възел Пловдив" е на обща стойност 103 477 234 евро, от тях 87 955 649 евро са по линия на Механизма на свързване на Европа (МСЕ) и 15 521 585 евро национално съфинансиране.
Дейностите по проекта включват мoдepнизaция нa жeлeзния път, ĸoнтaĸтнaта мpeжa и cиcтeмите зa cигнaлизaция и тeлeĸoмyниĸaции в жeлeзoпътни yчacтъци Πлoвдив-Kpyмoвo и Πлoвдив–Cĸyтape, вĸлючитeлнo в гapитe Πлoвдив paзпpeдeлитeлнa, Kpyмoвo, Cĸyтape и paздeлeн пocт „Tpaĸия".
На срещата са били обсъдени възможностите за запазване на пътната връзка на район „Южен” чрез Бетонния мост, както и осъществяване на пътната връзка Модър-Царевец. Всички се обединиха около идеята, че съществуващият Бетонен мост е съоръжение, което е от изключителна важност за транспортния трафик в града, защото квартал Южен се разраства с голяма скорост и е най-гъсто населения район в момента.
Експертите бяха категорични, че и двете съоръжения са от изключително важно значение, защото обслужват различни транспортни посоки и имат различни характеристики. Архитектите подчертаха, че има възможност за различни технически решения за повдигането на Бетонния мост до необходимото ниво и дори би могло да се изгради още една транспортна рампа.
Генералният директор на НКЖИ – инж. Красимир Папукчийски се съгласи с идеята да се работи в посока на запазване на Бетонния мост, но след като бъде изготвен идейният проект и станат ясни техническите параметри на пробива под Централна гара. След това ще бъде дадено задание за изготвяне и на идеен проект, който да намери най-удачното техническо решение за запазване на Бетонния мост, защото той е важно пътно съоръжение в града.
Беше проведена и втора среща, на която беше обсъдено изготвянето на ново задание за проектиране на Западен обходен пат на Пловдив. Темата на обсъждането беше изготвяне на задание за проектиране на Околовръстно шосе – пътни възли и кръгови кръстовища, преминаване на жп линията на КЦМ, разширение на пътен възел на Пазарджишко шосе.
По време на срещата бяха обсъдени варианти за облекчаването на трафика по едни от най-натоварените пътни връзки – кръговото кръстовище на пътя за Пазарджик и на изхода на Пловдив в посока Асеновград. Инж. Ася Чипева разясни, че изготвения през 2015 г. проект за Западен обходен път на Пловдив е спрян, защото при него не са предвидени локални платна и адекватни пресичания на републикански и общински пътища. Недоволство в обществеността предизвиква и изместването на трасето в посока Зеленчукова борса, което се е наложило поради доклад по ОВОС. За да бъдат изчистени всички неясноти, беше взето решение, всички участници в срещата в десет дневен срок да заявят своите изисквания за пътни връзки и локали, които ще бъдат включени в заданието за изготвяне на нов идеен проект.
Още от категорията
Спипаха 36 пияни водачи за денонощие у нас, девет - под въздействието на наркотици