Липсваща партида за ток и неработещи светофари бавят официалното откриване на обновен пътен участък в Пловдив. Става въпрос за ул. „Владая” и новата пътна връзка, която на практика е напълно готова, но все още не е въведена в експлоатация и е без Акт 16. По наша информация причината за забавянето на „рязането на лентата”, е именно липсващата партида за ток, без която не могат да бъдат пуснати светофарните уредби на кръстовището на ул. „Владая” и бул. „Марица-Юг”.

Пловдивчани сигнализираха до TrafficNews, че ежедневно на въпросното кръстовище стават предпоставки за инциденти. Според тях причините са именно липсата на светлина сигнализация, както и скоростта, която въпреки ограничението, много от шофьорите си позволяват да развиват.

През ноември месец миналата година, от „Парсек груп”, които са изпълнители на поръчката за 2,7 млн. лева, заявиха пред репортер на медията ни, че полагат повдигнатите пешеходни пътеки и до дни предстои официално откриване на проекта, на който първа копка бе дадена през 2022 година. Четири месеца по-късно все още лентата не е официално прерязана, но въпреки това колите се движат по пътната връзка.

Проверка на място от репортер на TrafficNews установи, че действително светофарните уредби на кръстовището не работят. По този повод потърсихме коментар от зам.-кмета по строителство Хакъ Сакъбов, който встъпи в длъжност преди дни.

Рокада в Община Пловдив – назначиха нов зам.-кмет по строителствотоГлавният инженер Хакъ Сакъбов застава на мястото на Тошо Пашов

Той увери, че са предприети всички необходими действия за въвеждането на светофара в употреба възможно най-скоро.

„Самият проект е годен, приет е и пуснат с протокол от ОП „Организация и контрол на транспорта”, но все още не е въведен в експлоатация и няма акт 16. Абсолютно всичко по проекта е изпълнено като маркировка, настилки, тротоари, бордюри, но светофарът е причината да не сме минали още приемателна комисия. За да я минем трябва да имаме партидата и работим с ЕВН по този въпрос, като очакваме тя съвсем скоро да бъде факт и след това ще пристъпим към пускане на светофарите и официалното откриване на трасето”, коментира той. Докато това се случи, Сакъбов апелира към шофьорите да се съобразяват с ограниченията и пътните знаци.

Припомняме, че няколко пъти ремонтът по улицата бе отлаган заради проблеми, които излизаха по време на процедурите. Очакванията бяха ремонтните дейности да приключат до края на месец август 2024 година, но срокът бе удължен.

Първата пречка бе, че се наложи препроектиране заради промяна на входовете и изходите на завода на БТЛ. Вторият бе, че договорът с фирмата изпълнител „Парсек груп” е трябвало да бъде индексиран, а третият – липсващи ВиК тръби. В крайна сметка всички тези проблеми бяха изчистени, а в момента работата на фирмата изпълнител е приключила.

В рамките на изпълнението на дейностите по проекта са изградени 7400 квадратни метра асфалтов път. Той е с дължина 850 метра, като ширината на платното е между 7 и 9 метра. Направен е и нов път, който да свързва „Владая“ с бул. „Марица-юг“, както и кръгово кръстовище между улиците „Владая“ и „Правда“.

Завършиха основен ремонт и изграждането на пътна връзка в Пловдив, колите тръгнаха по неяПредстои само официалното прерязване на лентата

Велоалея, бордюри, тротоари, поставяне на вертикална сигнализация и хоризонтална маркировка, достъпна среда за хора с увреждания, ново улично осветление с подмяна на стълбове и изграждане на светофарни уредби са дейностите, които са заложени в проекта.

Договорът за ремонта на улицата бе сключен през 2021 година с „Парсек груп“, като срокът за всички дейности бе 240 дни, но бе удължен многократно. Първа копка пък бе дадена през 2022 година.

Припомняме, че сумата по поръчката е 2,7 млн. лева, като от тях 1 млн. лева бяха отпуснати от Министерски съвет заради инвестицията от клас „А” на БТЛ в зоната, която е за 20 млн. лева и разкриването на 500 работни места. С анекса средствата нараснаха до  3,1 млн. лева без ДДС, като е възможно да има нова индексация.

Снимки: