Опасното пресичане на жители на Пловдив продължава заради липсата на начертани „зебри”. Те сигнализират за сериозен проблем с безопасността на пешеходците на улица „Парк отдих и култура“, в района на Гребната база. Сигналът идва от живущ в квартала, според когото между големият жилищен комплекс , посока „Ландмарк“ няма пешеходна пътека.
„На улицата няма пешеходна пътека. В момента се строи кооперация точно на мястото, където трябва да се прекоси пешеходната пътека. Няколкократно писах в общината, помолих ги да сложат поне пешеходна пътека, тъй като знакът е сложен така, че не се вижда от водачите. Реално знакът е за пешеходците, а не за шофьорите. Преди да пресечеш, трябва три пъти да се прекръстиш“, споделя читателят.
Проблемът с липсата на маркировка не е изолиран случай. Последната обществена поръчка за полагане на хоризонтална пътна маркировка в Пловдив бе прекратена, а до настоящия момент не е обявена нова процедура. В същото време районните администрации получиха по 60 000 лева от общината за полагане на маркировка в приоритетните участъци.
Кметът на район „Западен“ Тони Стойчева, каза в разговор с TrafficNews, че за въпросната сума приоритет са били зоните с по-голям човекопоток – като детски градини, училища и лечебни заведения. Останалите „зебри”, които са предвидени за начертаване ще бъдат направени до изчерпване на средствата. Не е ясно обаче дали тази сума ще стигне за всички участъци, коментира Стойчева.
Кметът на „Западен“ признава, че трасето на улица „Парк отдих и култура“ е в окаяно състояние и че проблемът не е само липсата на пешеходна пътека. По думите на Стойчева там положението е много по-тежко, а улицата е в лошо състояние и има обявена обществена поръчка, която в момента е на етап предварителен контрол, който трябва да мине. Дори да се начертае нова маркировка, заради лошото състояние на асфалта тя бързо ще се изтрие, обясни тя.
Според думите ѝ, пешеходната пътека е малък проблем в сравнение с цялостното състояние на трасето. „От ден едно тази улица ми е приоритет, но нещата с обществените поръчки стават бавно. Финансиране може да има по Приложение №3 от държавния бюджет“, уточни още Стойчева.
Кметът на района призовава шофьорите да карат внимателно и разкри, че от кметството са поискали от Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“ (ОКТ) да бъде поставен ограничителен знак за скорост до 30 км/ч в зоната, но предложението не е било прието от страна на предприятието.
Ако не се състои ремонтът на трасето, средства за начертаване на нови пешеходни пътеки няма. Това означава, че дори след приключване на бюджетната година, пешеходците ще продължат да пресичат на своя отговорност.



Още от категорията
Виж всички
28 студенти от пет университета и 21 специалности работят заедно за бъдещето на храната в Пловдив