
Районът около Централна гара в Пловдив е в очакване на значителни промени, свързани с развитието на площадното пространство над пробива за автомобили, който се изгражда. Там предстои изграждането на стълбищни клетки и асансьори, които да осигуряват връзката между автобусните спирки в подземното съоръжение и пешеходния подлез към влаковите коловози и сградата на гарата.
Как ще бъде оформено пространството е в ангажиментите на НКЖИ, тъй като от „Трейс“ имат задължение след като приключат строителните дейности, да възстановят терена както е бил. „Ще използваме терена още дълъг период от време, за да складираме строителни материали и техника на мястото, след което ще го възстановим, преди да го освободим“, каза за TrafficNews инж. Николай Иванов, ръководител на проекта.
Къщата, която се намира на ъгъла на бул „Христо Ботев“ 41 и входа за автомобили и автобуси към паркинга пред Централна гара в Пловдив, повдигна въпроса за бъдещето на терена. Тази постройка не беше съборена при започване на пробива, ремонтите на кръговото движение и разчистването на терени в околността с отпаднала необходимост. TrafficNews извърши проверка в регистъра на НИНКН и справката показа, че сградата не е паметник на културата.
Пред репортер на TrafficNews Георги Стаменов, кмет на Район Централен, заяви, че Община Пловдив трябва да се ангажира с Министерството на транспорта, и да придобие цялата тази територия - както на къщата, така и на терена около нея. Стаменов изрази идеята за изграждане на нова градска автогара на това място, за да може тя да е в непосредствена близост до жп гарата, както и в близост до спирки на градския транспорт. Изграждането на автогара на това стратегическо място, според Стаменов, ще е средство за улесняване на безпроблемни трансфери за гражданите, използващи както железопътен, така и автобусен транспорт, като по този начин ще се подобри интермодалната свързаност в рамките на града. Той заяви, че това развитие ще позволи създаването на по-свързана транспортна система за жителите, нуждаещи се от достъп до различни дестинации.
Основната цел на тази инициатива, както обясни кметът Стайменов, е да се намалят бъдещите рискове Пловдив да остане без градска автогара . Пред TrafficNews той подчерта факта, че съществуващите автогари в Пловдив са частна собственост, което крие потенциални опасности за прекъсването на тези важни обществени услуги в бъдеще. Стаменов изтъкна, че земята в близост до централната жп гара представлява "изключително подходящ терен" за нова общинска автогара поради непосредствената си близост до железопътния възел.
Що се отнася до съдбата на къщата, това е предмет на дискусия. „Възможно е сградата да се окаже, че съсобственост между частни собственици и НКЖИ. В такива случаи, по закона за собствеността има възможности за прекратяване на тази собственост чрез възмездяване, за да бъдат реализирани различни обществени обекти. Тази правна рамка може да осигури начин за премахване на сградата, ако тя възпрепятства плановете за развитие“, допълни той.
Още от категорията

Представиха учените, които ще работят за възраждането на Зоопарка в Пловдив – почват открити лекции с хората

