
Пловдивчани ще могат да плащат местни данъци и такси, глоби по фишове, паркиране, билети за културни събития, транспорт и ще имат достъп до множество общински услуги – директно от телефона си. Това ще стане възможно благодарение на нов проект, с който градът се впуска смело в дигиталната ера. Община Пловдив пусна обществената поръчка по проект „Разработване на централизирана платформа за дигитализирани решения за градска среда“ преди дни, като прогнозната й стойност е близо 1 млн. лв.
Проектът предвижда създаването на централизирана дигитална платформа за градска среда, която ще осигури бърз, лесен и сигурен достъп до множество общински услуги. Предвижда се изграждането на три основни дигитални канала. Модерен интернет портал, удобно мобилно приложение и софтуерен модул за интеграция с Viber Chatbot, чрез които жителите и гостите на Пловдив ще могат да ползват разнообразни услуги от всяко място и по всяко време.
Чрез новата система пловдивчани ще имат възможност да проверяват и заплащат онлайн местни данъци и такси, глоби по фишове, паркиране, билети за културни събития и транспорт, подават заявления – например за издаване на електронен винетен стикер за локално паркиране или служебен абонамент. Да получават навременна информация за градския транспорт, ремонти, инициативи, събития, образование, спорт и други аспекти на градската инфраструктура. Да участват активно чрез анкети и често задавани въпроси, като дават мнение и обратна връзка към администрацията.
С този проект общината дава заявка да донесе значителни ползи както за гражданите, така и за общинската администрация. Най-важните сред тях са достъпност и удобство, тъй като повече услуги ще бъдат достъпни онлайн. Гражданите ще имат лесен достъп до актуална и структурирана информация. Новите канали ще позволят бърз контакт и двупосочна комуникация с институциите.
"Община Пловдив ще осигури и обучение за служителите, за да могат ефективно да използват новата система и да предоставят качествени услуги на гражданите. Това е крачка, която Пловдив отдавна трябваше да направи. Новата платформа ще даде на пловдивчани възможността да свършат редица важни задачи с няколко клика – без да чакат, без да губят време и нерви", коментира пред TrafficNews възложителят на поръчката – зам.-кметът по дигитализация Владимир Темелков.
Срокът за разработване и внедряване на платформата е до 6 месеца, а гаранционната поддръжка ще продължи 24 месеца след пускането ѝ. Очаква се платформата да бъде достъпна чрез App Store, Google Play, както и интегрирана в популярното мобилно приложение Viber.
Зам.-кметът заяви, че създаването на централизирана платформа за дигитални решения в градската среда представлява ключов етап в изграждането на Географска информационна система за Пловдив и добави, че предстои и подписване на договора с фирмата, която ще дигитализира града за 17 млн. лв. Припомняме, че за реализирането на една от най-големите обществени поръчки на Община Пловдив за изграждането на ГИС, ще отговаря консорциума „Геомап Пловдив“ ДЗЗД с водещ партньор „Мапекс” ООД.
Ще бъде сформирана работна група от Община Пловдив и от изпълнителя, за да могат да съдействат с всичко необходимо, увери още той. След което започва мащабно сканиране и пълнене на бази данни – заснемане на зелени площи, поливни системи, паметници на културата и всичко останало, което е в предмета на поръчката.
Фирмата има 24 месеца да реализира продукта, като вече е резервиран и домейн. Зам.-кметът уточни, че няма да се чакат две години, за да стане платформата видима, а гражданите ще могат да влизат в мобилната система още на втория или третия месец, като базата данни ще бъде запълвана поетапно.
Повече по темата тук:
Акценти


Смяна в ръководството на Летище Пловдив


Земетресение край Пловдив




