Пловдивчани ще могат да плащат местни данъци и такси, глоби по фишове, паркиране, билети за културни събития, транспорт и ще имат достъп до множество общински услуги – директно от телефона си. Това ще стане възможно благодарение на нов проект, с който градът се впуска смело в дигиталната ера. Община Пловдив пусна обществената поръчка по проект „Разработване на централизирана платформа за дигитализирани решения за градска среда“ преди дни, като прогнозната й стойност е близо 1 млн. лв. 

Проектът предвижда създаването на централизирана дигитална платформа за градска среда, която ще осигури бърз, лесен и сигурен достъп до множество общински услуги. Предвижда се изграждането на три основни дигитални канала. Модерен интернет портал, удобно мобилно приложение и софтуерен модул за интеграция с Viber Chatbot, чрез които жителите и гостите на Пловдив ще могат да ползват разнообразни услуги от всяко място и по всяко време.

Чрез новата система пловдивчани ще имат възможност да проверяват и заплащат онлайн местни данъци и такси, глоби по фишове, паркиране, билети за културни събития и транспорт, подават заявления – например за издаване на електронен винетен стикер за локално паркиране или служебен абонамент. Да получават навременна информация за градския транспорт, ремонти, инициативи, събития, образование, спорт и други аспекти на градската инфраструктура. Да участват активно чрез анкети и често задавани въпроси, като дават мнение и обратна връзка към администрацията.

С този проект общината дава заявка да донесе значителни ползи както за гражданите, така и за общинската администрация. Най-важните сред тях са достъпност и удобство, тъй като повече услуги ще бъдат достъпни онлайн. Гражданите ще имат лесен достъп до актуална и структурирана информация. Новите канали ще позволят бърз контакт и двупосочна комуникация с институциите.

"Община Пловдив ще осигури и обучение за служителите, за да могат ефективно да използват новата система и да предоставят качествени услуги на гражданите. Това е крачка, която Пловдив отдавна трябваше да направи. Новата платформа ще даде на пловдивчани възможността да свършат редица важни задачи с няколко клика – без да чакат, без да губят време и нерви", коментира пред TrafficNews възложителят на поръчката – зам.-кметът по дигитализация Владимир Темелков.

Срокът за разработване и внедряване на платформата е до 6 месеца, а гаранционната поддръжка ще продължи 24 месеца след пускането ѝ. Очаква се платформата да бъде достъпна чрез App Store, Google Play, както и интегрирана в популярното мобилно приложение Viber.

Зам.-кметът заяви, че създаването на централизирана платформа за дигитални решения в градската среда представлява ключов етап в изграждането на Географска информационна система за Пловдив и добави, че предстои и подписване на договора с фирмата, която ще дигитализира града за 17 млн. лв. Припомняме, че за реализирането на една от най-големите обществени поръчки на Община Пловдив за изграждането на ГИС, ще отговаря консорциума „Геомап Пловдив“ ДЗЗД с водещ партньор „Мапекс” ООД. 

Ще бъде сформирана работна група от Община Пловдив и от изпълнителя, за да могат да съдействат с всичко необходимо, увери още той. След което започва мащабно сканиране и пълнене на бази данни – заснемане на зелени площи, поливни системи, паметници на културата и всичко останало, което е в предмета на поръчката.

Фирмата има 24 месеца да реализира продукта, като вече е резервиран и домейн. Зам.-кметът уточни, че няма да се чакат две години, за да стане платформата видима, а гражданите ще могат да влизат в мобилната система още на втория или третия месец, като базата данни ще бъде запълвана поетапно.

Повече по темата тук:

Пловдив оставя хартията в миналото: Избраха фирмата, която ще дигитализира града за 17 млн. лв.Компанията ще има 24 месеца за реализация на проекта

Пловдив минава онлайн! Отпуснаха 20 млн. лева за реалната дигитализация на ОбщинатаСлужебният кабинет финансира изграждането на ГИС под тепетата, усвояват парите до 2 години