Все по-трудно градските власти и администрациите успяват да привличат експерти в различните сфери. Причината е повече от ясна – ниската работна заплата. Въпреки че всяка година възнагражденията в администрацията се вдигат с около 10%, те не само не могат да догонят частния сектор, а разломът става все по-голям.
Такъв е и примерът със строителния сектор – инженери, архитекти и юристи. В сайтовете за търсене и предлагане на работа е пълно с обяви на районните администрации в Пловдив.
В район „Източен“ има най-много свободни места за експерти, като там дори строителния отдел работи с близо 50% незаети щатове. На администрацията са нужни двама инженери за главни специалисти „Пътна инфраструктура“ и „Инвестиционна политика“, също така се търсят служители за незаконно строителство и кадастър и регулация. Заплатите са между 1200 и 1620 лева бруто според опита и квалификацията. Едно от предимствата е по-голямата отпуска – до 30 дни. В „Източен“ търсят и старши юристконсулт с възнаграждение от 1500 до 1650 лева.
Район „Южен“ е пуснал две обяви за главен инженер и старши експерт „Пътно строителство“. Размерът на основната заплата е минимален 933 лева, като към нея се добавя образованието, квалификацията и опита на съответния кандидат. Но тя трудно може да надмине 1600 лева.
Старши юристконсулти се търсят и в районите „Западен“ и „Северен“, като изискването е освен магистър по право, кандидатите да имат 1 година стаж по специалност. В „Северен“ са пуснали обяви за специалисти „инвеститорски контрол“ и „устройствено планиране“, както и младши експерт архитект.
В същото време обявите на частните фирми за инженери и специалисти в строителството са между 2000 и 4000 лева заплата според фирмата и заеманата длъжност. Така администрациите са в неравна битка с частния сектор, защото по закон те не могат да предложат по-високи възнаграждения от таваните по нормативна база. Единственият вариант за компенсация е даването на ДМС-та, което е вид бонусна система на всеки 3 месеца по една заплата и то при спестени средства в съответното звено.
Още от категорията
Емил Русинов: Очакваме проект за ключова улица, която да облекчи трафика с излаз към Цариградско шосе