Кметът на Община Родопи Павел Михайлов обявява Общо събрание на населението в населените места в общината, които са засегнати от опасното движение по Околовръстното шосе.

Община Родопи получи уведомление от Агенция „Пътна инфраструктура“, от където предлагат два варианта за повишаване безопасността на движение в 14-километровия участък от Околовръстния път на Пловдив – път II-86. Председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев в писмо до кмета на Община Родопи Павел Михайлов представя мерките, които може да се предприемат в максимално кратък срок, като целта е местната власт, заедно с жителите от региона, които ежедневно ползват второкласния път, да се запознаят с възможните решения и да изразят своето становище, така че последващите действия да са взаимно приемливи за всички и да се повиши безопасността на пътуващите.

Ето защо Павел Михайлов ще свика Общо събрание на населението (местен референдум) на основание чл. 54 от ЗАКОНА ЗА ПРЯКО УЧАСТИЕ НА ГРАЖДАНИТЕ В ДЪРЖАВНАТА ВЛАСТ И МЕСТНОТО САМОУПРАВЛЕНИЕ.

“Днес повече от всякога е необходимо гражданите да отстояват правото си да решават въпросите, които засягат безопасността, достъпа и качеството на живот в нашата община. Обезопсяването на Околовръстното шосе е въпрос, който не може да бъде пренебрегван. Време е всички заедно – открито и прозрачно – да обсъдим този проблем и да вземем решение, което отразява реалните нужди и интереси на гражданите. Пряката демокрация не е формалност – тя е нашето право и нашата сила”, казва кметът на Община Родопи.

Общото събрание на населението се провежда за решаване на въпроси от местно значение и се състои от всички граждани с избирателни права на територията на населеното място, които имат постоянен или настоящ адрес преди определената за събранието дата. Общото събрание се провежда извън работно време, не по-рано от 15 дни и не по-късно от един месец след като бъде оповестено.

Според АПИ, едното решение включва частично изместване на ограничителните системи за пътища на по-голямо разстояние от ръба на пътната настилка спрямо съществуващото им положение, като прилагането на тази мярка задължително трябва да се съобрази с имотните граници на пътя. Втората възможност е за цялостно намаляване на допустимата скорост на движение в целия участък до 50 км/ч и премахване на ограничителните системи.