Няма пловдивчанин, който да не изпитва затруднения с паркирането в централната градска част. Хилядите автомобили и Наредбата за организацията на движението и паркирането на територията на Община Пловдив, позволяваща с регистрация по настоящ адрес, да се паркира в „Синя зона“ за по 150 лева на година, карат хората да стават все по-изобретателни.
Забелязва се тенденция, живущите в сгради с дворове, да премахват стопански постройки и да обособяват паркоместа. Когато незастроената площ от поземления имот е достатъчно голяма, всички са доволни и щастливи. В повечето случаи обаче, паркоместата са по-малко от броя на жилищата в сградата.
Какво е решението? Коментира адвокат Атанас Атанасов, специалист по гражданско право.
Съществуват две хипотези:
Към всеки един от самостоятелните обекти в сградата, да има включени процент идеални части от поземления имот. Тогава свободната дворна площ се явява обща част за всички собственици на самостоятелни обекти, което им дава възможност на Общо събрание на етажната собственост, по реда на Закон за управление на етажната собственост, да вземат решение как да се ползва имота.
Когато обаче, към дори един от самостоятелните обекти в сградата, няма включени идеални части от поземления имот, то тогава последния не се явява обща част и разпределението на ползване на двора става по реда на Закон за собствеността - Общата вещ се използува и управлява съгласно решението на съсобствениците, притежаващи повече от половината от общата вещ.
Още от категорията
Комин без документи бълва сажди в центъра на Пловдив, собствениците: Всичко е законно