След като влаковете бяха пуснати да преминават през Централна гара в следствие на мащабната реконструкция, в експлоатация са пуснати гаровите коловози от 6 до 10, както и глухите (челни коловози). Това премахна необходимостта от обикаляне на града или допълнителни маневри, което усложняваше превоза на пътници и товари, увеличаваше времето и оскъпяваше услугата.

Най-сетне! Железопътната блокада в Пловдив пада, влаковете тръгват през Централна гара тази вечерСрокът за пускане на движението беше спазен

Продължава изграждането и на останалите коловози, видя репортер на TrafficNews. Пети коловоз е в употреба, но към момента се използва единствено за маневриране от запад като глух коловоз, научи репортерът ни от работниците на място.

В момента се работи по изграждането на първите три коловоза, като строителите извършват разделно полагане на бетонените траверси и релси. Те са вече доставени на терен и с техника и работна ръка се разполагат по местата им. От западната страна на гарата те са вече свързани, като строителите работят те да бъдат свързани с линиите от източната страна. След като приключи изграждането им, над тях ще бъде поставена и контактната мрежа. За нея към момента са направени само заготовки, като са поставени стълбовете.

Изграждането на всички коловози и контактната мрежа над тях ще позволи функционирането на гарата в пълния ѝ капацитет, а също така ще премахне необходимостта влаковете да свалят пантографите, когато преминават под вече готовия Бетонен мост „Тодор Александров“. Това неудобство се запази и след реконструкцията на моста, тъй като контактната мрежа е още във временно състояние до пълното ѝ изграждане и вече доведе до инцидент.

Влак увреди контактната мрежа под Бетонния мост – машинистът забравил да свали пантографаПри инцидента няма пострадали, щетите са отстранени

Все още е рано да се даде краен срок за приключване на работата по коловозите, но от фирмата изпълнител споделят, че работят максимално бързо, като модернизацията на жп инфраструктурата се очаква да повиши капацитета на гарата, включително и с възможност за увеличаване скоростта на влаковете.

Вече е подменена настилката на пероните с нова, а на втори гаров перон тече изграждането на ново покритие, каквото беше изградено на трети и четвърти. На четвърти перон е изградена и топла чакалня, като тя ще бъде отворена за използване от пътуващите при приключване на проекта.

Обектът се изгражда с финансиране от Механизъм за свързване на Европа (МСЕ), сектор „Транспорт“. Общата му стойност е 89 028 245,95 лева без ДДС, като 67 892 868,55 лв. без ДДС са осигурени по МСЕ, а останалите са от  национално съфинансиране и допълнителни финансови средства от държавния бюджет, съответно 11 981 094,45 лв. и  9 154 282,95 лв. без включен  ДДС. В проекта освен модернизацията на жп линиите, е включена модернизация на системите за сигнализация, пробивът под гарата, кръговото движение на гарата, повдигането на Бетонния мост, изграждане на нова контактна мрежа и др.