
Собственикът на ПИМК Илиян Филипов, който поведе строителите на бунт срещу увеличението на разрешителните за строеж, а след това се оказа, че е „борец за законност“, неведнъж е изтъквал, че плаща милиони данъци. Дори и да е така, то поне що се отнася за транспортния му бизнес - явно не обича да ги превежда… в Община Пловдив.
Въпреки че базата на компанията ПИМК се намира на „Рогошко шосе” в пределите на Община Пловдив, а ежедневно стотици камиони амортизират улиците и булевардите, седалището на компанията не е в район „Сверен”.
През 2013 година Общинският съвет под тепетата вдигна драстично данък МПС в Пловдив, а една от фирмите, които първи избягаха, но само документално бе именно ПИМК. Тогава лично кметът на община „Родопи” Пламен Спасов се похвали, че камионите на компанията ПИМК са преместени при тях и плащат там налози.
Илиян Филипов в публичните си изяви също потвърди, че данък МПС за камионите в Пловдив са прекалено скъпи и за това се мести в „Родопи”.
Видно от търговския регистър компанията ПИМК ООД със собственици Илиян Филипов и Пенко Несторов е създадена през 2000 година, а седалището й е „Рогошко шосе” 36. През 2010 година те го сменят с град Съединение, а през 2013 година в село Марково, община „Родопи” с адрес местност Захаридово 043А, като до ден днешен седалището е там.
Така стотици камиони на ПИМК ежедневно трошат улиците на града, а налозите, с които те трябва да се ремонтират - отиват в съседната на Пловдив община.
Нещо повече ремонтът на ул. „Рогошко шосе”, където е седалището на фирмата, започна от пресечката към един от паркингите на компанията, без да е ясно въобще защо тази улица е вкарана в големия проект. Резултатът е, че две години по-късно - Рогошко шосе продължава да е в окаяно състояние, а парите за ремонта му - няма да дойдат до данък МПС на фирма ПИМК.
Новите цени на строителните разрешения обаче няма как да накарат Филипов да вземе обектите си и да ги премести в община „Родопи”, поради това упражнява и натиск на кмета Костадин Димитров, като го плаши с отстраняване. На комичен съвместен брифинг с кмета снощи, Филипов каза, че никога не е бил против увеличението на таксите, а просто е искал те да са законни. Това изцяло противоречи и на изказванията на „Бизнеса за Пловдив“ и декларациите, така и на неговите лични участия в медиите.
Днес на сесията на местния парламент няколко съветници критикува поведението на Филипов и строителния бранш. Един от тях – Слави Георгиев заяви, че според Конституцията на България, единственият орган, който определя по какъв начин и как да се харчат парите на Община Пловдив е Общинския съвет. Всеки, който иска да участва в тяхното разпределение – може да се яви на избори и да бъде избран.
Въпросът е дали кметът Костадин Димитров в действително ще внесе предложението за таксите от 12 лв./кв. или ще остави „въпроса“ отворен до края на годината, а дори и мандата. Това вече той го стори с редица други реформи – като ОП „Спорт“, сливането на ОП „Чистота“ и „Градини и паркове“, новата наредба в Стария град и много други дадени от него обещания.