Георги Георгиев е трети в листата на ГЕРБ – СДС за Пловдив град на предстоящите парламентарни избори. Бившият председател на Столичния общински съвет бе пловдивски депутат през последните 3 месеца, като той бе особено активен в разрешаването на проблеми, свързани с Пловдив и местните проекти.
Последната му задача бе поставена от лидера на партията Бойко Борисов, който бе на среща с транспортния бранш в Пловдив. Стана ясно, че заради несложен подпис се бави свързването на линиите под Бетонния мост, поради откритата археология. Тогава Борисов му заяви, че докато не реши проблема между ведомствата, да не стъпва в Пловдив – три дни по-късно работата бе свършена.
-Г-н Георгиев, на същото място и позиция сме, както преди 4 месеца, когато отново бяхте кандидат-депутат от Пловдив, като този път разликата е, че изборите са за 51-ото Народно събрание. Всичко това не се ли превръща в едно безкрайно дежавю, а излизане от матрицата няма…
- Ние сме в матрицата със сигурност, а нашата задача е да излезем от нея възможно по-скоро. Видно е, че гражданите са изморени и обезверени и затова политиците трябва да запретнем ръкави и да покажем, че можем да си свършим работата. Аз твърдя и съм убеден, че в нашата листа са най-подготвените и компетентни експерти.
ГЕРБ останахме единствената голяма монолитна партия, имаме ясни цели и ценности. Доказахме го през тези няколко месеца в парламента, като изпълняваме поетите ангажименти, но 68 депутати от 240 не са достатъчни за излъчване на стабилно управление. Затова призовавам пловдивчани да гласуват за ГЕРБ-СДС, за да можем да спрем тази спирала от хаос и безвремие, в които страната ни се лута вече 4 години.
-Всички проучвания дават, че ГЕРБ - СДС ще бъде първа политическа сила, но това, което е голямата въпросителна е каква ще е формулата за съставяне на стабилно мнозинство.
-Надяваме се да имаме поне 80 депутати – 1/3 от Народното събрание, около които да се сформира стабилно държавно управление. В предишните парламенти направихме всичко по- силите си това да се случи. Ние предложихме Росен Желязков за премиер - изключителен ерудит, човек с 25 години стаж в администрацията, изминал цялата стълбичка на развитие, а не като някой младеж от Промяната, който една сутрин се е събудил като министър на културата и ни пожелава щастлив петък в странно състояние на духа.
Ако този министър беше от ГЕРБ, още на сутринта той нямаше да бъде такъв, или поне докато г-н Борисов не види видеото.
Това, което отново трябва да направим е всичко възможно, за да има България стабилно и редовно 4-годишно управление. Всичко друго е провал на политическата система. Пътят е ясен - през по-голямо представителство на монолитна партия с подготвени кадри и изразено лидерство в лицето на г-н Борисов.
Всъщност последният пример от Пловдив показва колко е важно кой кара влака. Пред целия транспортен сектор г-н Борисов ми каза – да не си стъпил в Пловдив, докато не решиш проблема с археологията при Бетонния мост. С кмета Костадин Димитров успяхме за три дни да го направим. Релсите вече могат да бъдат свързани и влаковете да не обикалят по 40 минути заради 50 метра участък.
Много е важно в неделя да мислим за кого даваме гласа си. Видяхме, че новите партии се разпадат за 3 дни в парламента.
След това нашата работа в Народното събрание не е да чертаем червени линии, а да градим мостове. В тази кампания и аз, и Делян Добрев, и много колеги от ГЕРБ не сме себе си в отношението ни към ПП, а от друга страна виждаме Кирил Петков с цветущи изказвания и лични обиди.
Кандидатите трябва да разберат, че или си политик, или tiktok звезда, не може държава да се управлява през социалните мрежи Не може в 20-секундно клипче да обясниш как ще се реши проблема с издънения бюджет от 18 млрд. лева – това не е сериозно отношение към хората.
За да имаме стабилно управление ни е нужен градеж, който се прави от държавници и хора със знания, а и някаква житейска зрялост. С кмета на Пловдив господин Димитров не можем да излезем 45 минути от Цар-Симеоновата градина от разговори и заръки от хората.
Вярвам, че все още експертизата е по-важна от кресливостта и когато в парламента има повече адекватни и сериозни хора, толкова по-голям е шансът има да се свърши някаква сериозна работа, а не да произведем поредното шоу по нощите.
-Кои са първите задачи които трябва да са направят, ако се сформира редовно правителство?
- На първо място - разчет за овладяване на предстоящата криза с бюджета на държавата и прогнозирания 18 милиарда дефицит. Ситуацията там е много тежка. Истината е, че Асен Василев и популистките му мерки издъниха държавния бюджет. Трябва да закърпим бюджета, като ние няма да позволим вдигане на данъци и осигуровки.
И не го казвам, тъй като той е кандидат от Пловдив, а защото той на пловдивчани трябва да каже как не се намериха през четирите години управление на Промяната, пари за Околовръстното на Пловдив. Как за четири години единствено, което се случи и то благодарение на кмета Костадин Димитров, 100 метра участък да има разрешение за строеж на Околовръстното. С това темпо пловдивчани трябва да знаят, че само този участък ще е готов след 250 години.
Затягането на фискалната дисциплина е много важно, без да се режат важните разходи в подкрепа на професии и отрасли. Гарантирането на сигурността на страната зависи от това.
Благодарение на ГЕРБ- СДС имаме над 1200 нови служители в гранична полиция, които да пазят границите. Ние трябва да им осигурим оборудване и пари за заплати, за да могат те да си вършат работата.
Европейските фондове е третата важна задача. Дори, когато отидете в предприятие от Икономическата зона на Пловдив вътре виждате нови и стари машини. На новите има табелка, че са закупени през еврофондовете.
Хората трябва да знаят, че това не е милостиня от Европа. Това е смисълът да бъдем част от Европейския съюз, наред с общите ни ценности и единия пазар. Тези машини се купуват с парите на европейския данъкоплатец, за да се финансират работещи предприятия. Защото техните изделията не стоят в Пловдив, те отиват в Португалия, Испания и навсякъде другаде в Европейската общност.
В същото време критично ниско е усвояването на европейските фондове през последните 4 години. Говорим за 6% усвояване през Плана за възстановяване и устойчивост, а бизнесът чака 15 млрд. лева за нови машини и развитие, което пряко рефлектира върху по-доброто заплащане и стандарт на живот на работещите.
Това са трите задачи, които са неотложни - финансовата дисциплина, сигурност по границите и спасяване на европейските средства за България. Пак казвам това са пари, които се полагат на българските граждани.
-Ситуацията с бюджета е изключително тежка, като се вещаят дори апокалиптични сюжети, ако не се вземат навременни мерки. Ясно е, че освен плюс, ще има и знак минус в бюджета, какъв обаче ще бъде той?
-Чувахме някои партии да предлагат вдигането с 2% на ДДС-то и осигуровките.Ние от ГЕРБ не подкрепяме тези мерки, защото вдигането на ДДС и осигуровките ще удари и бизнеса, и работещите. Това е наказание за тях.
Всички знаят, че държавата няма собствени пари, тя харчи единствено средствата, които получава от данъците на хората. Тоест, когато Асен Василев решава да вдигне два пъти разходите в публичния сектор за заплати, това означава, че ние с вас от частния сектор ще трябва да плащаме повече за харчовете на един политик, който не може да смята.
Относно какво няма да е със знак минус в държавния бюджет, на първо място – това няма да са проектите на Пловдив. Имаме 100-те милиона, които са осигурени и се изпълняват с много добро темпо. Те обаче имат необходимост от още финансиране. Кметът Костадин Димитров е подготвил такъв списък с нови проекти и това поставя още по-отговорна задача на пловдивските депутати, за която ние сме готови.
За да се случат те обаче имаме нужда от стабилно управление и силен парламент. Това, което виждаме в момента в парламента е изключително ниско. Хората не заслужават това, но те решават.
Ако искат да има парламент с 9 партии, така да бъде, но отново ще имаме раздробен парламент и няма да може да се създаде стабилно правителство.
-Една от каузите Ви на предишната кампания за парламент бе реформа в Закона за движението по пътищата, като се позволи на общините да поставят камери за скорост и да санкционират, а средствата да остават в местните бюджети. Какво се случи с нея?
-Тази промяна ще бъде революция в наказателната политика на България. Тя ще даде възможността за санкциониране през общинските камери, защото имаме много случаи на загинали и ранени по пътищата. За съжаление това се превръща в ежедневие.
Аз спазих моя ангажимент, като още в първите дни на 50-ото Народно събрание, внесох законопроекта. Тогава обаче се видя, че правителство няма да има и парламентът се превърна в предизборна платформа, а законът остана там където бе внесен от нас. Все пак настоявах пред председателя на Транспортна комисия, за да може в следващия път да сме готови, да се извадят становищата от всички различни асоциации и институции.
Така че ние сме по-близо да това да приемем закона, отколкото преди 3 месеца, но стъпките не са достатъчно бързи.
Ние предлагаме непопулярна мярка, но подхождаме изключително отговорно, макар да имахме спорове, а още повече, че много хора не приемат добре тази идея. Най-важното е обаче децата и възрастните хора да са здрави и да не се налага да пресичат оживен булеварди, като на сървайвър. Чувството за безнаказаност продължава да бъде определящо в хората, а дефицитът на справедливост се усеща. Затова тази тема е наш приоритет, може да се каже дори мой личен. Още в първия ден на 51-то НС ще внеса законопроекта отново.
Коалиция ГЕРБ – СДС е с номер 18 в интегралната бюлетина!
Купуването и продаването на гласове е престъпление !