След напускането му от ареста, Румен Рончев отново застана начело на транспортните фирми в Пловдив и Раковски. Пет месеца за бизнеса му се грижеше съдружникът му и любима – Миглена Каканашева. Както TrafficNews съобщи, в началото на годината транспортнит бос прехвърли 51 % от дяловете на фирмите си на Мегз, дни преди да бъде арестуван и да му бъде взета мярка за неотклонение „задържане под стража”.
От началото на тази седмица бизнесменът се върна на работа и пое юздите на дружествата, които все още са под запор, научи наш репортер. След справка в Търговския регистър става ясно, че „Ню Транс Груп“ и „Розова Долина Екс“ на Рончев и Мегз са с блокирани сметки и имущество.
Първият запор е наложен от Про Кредит Банк в края на февруари. Изискуемата сума, заради която дяловите части на транспортния бос е под запор, е близо 16 хиляди лева. От 18 април има такъв и в полза на УниКредит лизинг за сумата от над 11 хиляди лева.
Под запор е и още едно от дружествата на Румен Рончев – „Душ Пазар” ООД. Фирмата, в която той е съдружник с лицето Светослав Стойков с дялов капитал 100 лева, стопанисва стоковия и животински пазар в Раковски. Тържището е отдадено на концесия на дружеството на Рончев още преди години.
В публичното пространство се носи мълвата, че заради сериозни финансови затруднения, контрагенти на Рончев вече са си извадили изпълнителни листове и частни съдебни изпълнители са започнали опис на имуществото. Почти всички камиони са били продадени, за да може фирмите да се издължат на кредиторите.
Наш репортер посети базата на дружеството „Ню Транс Груп“, намираща се на улица „Дилянка” в Пловдив. Там отново бяхме посрещнати от охранител и плътно затворени врати. Достъпът на външни лица се осъществява само с позволението на управата – Румен Рончев и Миглена Каканашева.
На място установихме, че всъщност превозните средства са налице, паркирани в двора на фирмата. В офиса пък бе и самата Мегз, с която наш репортер успя да разговаря.
„Към този момент ще се въздържим от коментари и обяснения, относно повдигнатите обвинения. Разследването е към своя край. Не искаме по някакъв начин да въздействаме на органите на властта и на съда. Когато делото приключи, ще застанем с лицата си и ще обясним всичко”, заяви Каканашева, която категорично опроверга твърденията за фалит на фирмите.
„Факт е, че имахме затруднения. Все пак главата на този бизнес липсваше повече от пет месеца. Аз съм жена в мъжки бизнес и ми беше много тежко. Румен ме напътстваше и съветваше постоянно, само за да не загубим всичко. Сега нещата се нормализират след завръщането му. Имаме задължения към кредиторите, както и запорирани дялови части на фирмите, но всичко ще се подреди. Не сме разпродали камионите, както и нямаме изпълнителни листове. ЧСИ-та не са ни търсили”, допълни Мегз.
В края на месец май, една от фирмите на Рончев е била осъдена в гражданско дело. „Розова Долина Екс“ е дадена на съд от доставчик на гориво - „Йони Ойл” ЕООД, на когото управата не е заплатила задължения още от края на юли 2018 година. Горивото е било на стойност 10695 лева, но с лихвите сумата е набъбнала до близо 13 хиляди лева. Преди дни Районен съд е излязъл със становище, че длъжникът е длъжен да заплати борчовете си, а решението е окончателно.
Оказа се, че Мегз отново се е върнала към старата си страст – управлението на Mercedes GL. „Кубчето” бе паркирано пред базата на фирмата, а преди три дни Мегз позираше в същият автомобил в Раковски. Кадърът бе споделен и в личния й профил във Фейсбук. Заради същата марка автомобил, тя и любимият й се сдобиха с обвинения.
Припомняме, че скъпото возило бе обявено за откраднато през лятото, но по данни на разследващите "кубчето" е станало "жертва" на схема за източване на пари. Припомняме, че мерцедесът е собственост на лизинговата компания "София ауто". Спрямо Рончев обаче са повдигнати и още две обвинения.
Още от категорията
НАТО и ЕС изграждат Дунав мост 3