Голямоконарско шосе и естакадата на жп линиите на булевард „Копривщица“ могат да бъдат първите проекти, които да получат европейско финансиране в новия програмен период 2021-2027. Това заяви зам.-кметът Стефан Стоянов по време на обсъждането на Плана за интегрирано развитие на град Пловдив (ПИРО).
На него бяха представени актуалните моменти от Плана, от който зависи реализирането на приотите в Община Пловдив през европейско и външно финансиране. Програмата е изготвена от „БИМ Консултинг“, които спечелиха обществената поръчка за над 500 хиляди лева, а разработката му продължи над година. В него са вкарани проекти за близо 1,5 милиарда, които Общината няма как да изгради със собствени средства.
Близо 1 милиард от сумата е за трите големи проекта на града – Градската железница, Водоснабдяването на Пловдив от река Въча и Околовръстното шосе. Два от тях са вкарани и в Националния план за възстановяване и устойчивост.
На въпрос дали ПИРО на Пловдив е съгласуван със съседните общини, Стоянов отговори, че са се провели редица срещи с тях, тъй като един от основните моменти в новия програмен период е свързаността между отделните населени места и общини.
Именно два от големите проекта в ПИРО са входно-изходните артерии между Пловдив и Марица – Голямоконарско шосе и Рогошко шосе, чиято обща индикативна стойност е около 70 милиона лева. Според Стоянов веднага щом бъде отворена оперативната програма за развитие на регионите и бъде завършен ПИРО, може да се стартира с реконструкция на Голямоконарско шосе.
Друга добра новина е, че естакадата на бул. „Копривщица“, което е за повдигане на жп линиите, е вкарана в оперативна програма Транспорт на НКЖИ и тя също може бързо да получи финансиране, за да започне дейността по нея. Освен че ще реши много транспортни проблеми в града, естакадата е и основа за новата градска железница.
Очаквайте продължение с детайли за общественото отсъждане и ПИРО.
Още от категорията
Президентът: Хищници се възползват от служебното правителство