Уволниха шофьора и кондуктора на автобуса от вътрешноградския транспорт, обиждал и заканвал се на деца. Това съобщиха от Община Пловдив. Припомняме, че инцидентът се случил в един от обичайните маршрути на градския транспорт. Рейсът на "Автотранс 2000" по линия 20 спрял на спирката пред Езикова гимназия – Пловдив, където се качили група ученици. Те изпълнили почти цялото превозно средство. Кондукторката обиколила и се уверила, че всички са с карти, след което се върнала и казала на колегата си, че всички са с  необходимите документи. Всички седалки били пълни, имало и правостоящи.

Това явно подразнило шофьора, който започнал да крещи и да използва нецензурен език към децата. Ситуацията бързо ескалирала, когато шофьорът категорично отказал да продължи пътуването, докато част от децата не слязат. Нито един ученик не напуснал автобуса и ситуацията ескалирало.

Повече от 5 минути рейсът не потеглил, като междувременно към децата „валели” обиди, псувни, нецензурни думи и дори заплахи от страна на кондуктор и шофьор.

Децата били обвинени, че са невъзпитани, наричани са „мърши”, „боклуци” и „животни”. 

Пореден скандал в пловдивския градски транспорт: Шофьор псува и се заканва на децаРейсът спрял на спирката пред Езикова гимназия – Пловдив, където се качили група ученици

Веднага след репортажа на медията ни,  зам.-кметът по „Транспорт“ Ерол Садъков се самосезирал.

„След като видях видеото останах крайно възмутен от поведението на шофьора. Не може да се обиждат по такъв начин пътниците, независимо как е бил провокиран водачът на превозното средство. Още повече, че тези реплики са били насочени към деца. Моето мнение е, че подобни служители нямат място в градския транспорт на Пловдив.  Назначих проверка след материалите в медиите. Веднага установихме превозвача и шофьора.  Инцидентът е станал по линия 20, а обслужващият превозвач е „Автотранс 2000“”, заяви Ерол Садъков.

От ОКТ  са предприели  веднага действия да глобят превозвача с 300 лева  неспазването на Чл. 3 ал. 5 от договора, който гласи, че изпълнителят е длъжен:

„Да поддържат висока култура на обслужване, хигиена на превозните средства и обслужващия персонал. Да поддържат и подобряват техническото състояние на автобусите с цел осигуряване на по-добър комфорт на пътниците“.

„Предприехме и действия за проверка на въпросния шофьор, тъй като подобен тип поведение може да застраши живота и здравето на пътниците. Съвместно с  отдел „Пътна полиция” и ИИ „Автомобилна администрация” щяхме да проверим шофьора, а по преценка на контролните органи да се провери и неговата психическа пригодност. Свързахме се с фирмата превозвач в лицето на „Автотранс 2000”. Оттам заявиха, че шофьорът и кондукторът са освободени от работа.

Във всичките си изказвания досега съм казвал, че освен редовен, градският транспорт трябва да е комфортен с добро обслужване към пловдивчани. Ще бъдем безкомпромисни към подобен тип поведение, като започваме съвместни проверки с правоохранителните и контролни органи. Те ще бъдат регулярни, като целта е да има превенция и недопускане на такъв прояви в публичния транспорт и от служителите, и от пътниците” , каза зам.-кметът по транспорт.