Община Пловдив няма действащ генерален план за организация на движението, което може да блокира работата на цялата администрация, а не само транспортния сектор. Това обяви на брифинг зам.-кметът по транспорт Ерол Садъков заедно с директорите на ОКТ Венета Райнова и ОП „Паркиране и репатриране” Иван Ганчев. Със свой доклад до кмета Костадин Димитров и Ерол Садъков, Венета Райнова уведомява, че генералният план за организация на движението в Пловдив е изтекъл на 25 октомври тази година, като не са били предприети никакви действия за удължаването му 6 месеца, както е по закон. Освен това няма никаква официална информация в община Пловдив дали бившият директор на ОКТ Георги Стоилов или Савина Петкова са предприели действия за стартирането на процедура по изработването на нов план. Такава не е имала и с временния зам.-кмет в ресора Ангел Славов. 

„Без ГПОД може да се постави под въпрос цялата организация на движението в Пловдив. Също така въвеждането на временна организация и/или промяна на организация на движението може да не възможно поради липсата на действащ план. Промяна в транспортната схема на автобусите е невъзможна, както и промяната на зоните за паркиране или регулирането на кръстовища и пътни участъци”, заяви зам.-кметът Ерол Садъков.

В София също е имало сходен проблем преди години, като тогава с решение на ВАС се постановява, че всички пътни ремонти  и организацията на движението  в столицата е незаконно, тъй като няма действащ генерален план.

Садъков каза още, че трябва да се вземат спешни мерки, за да започне процедурата по изработването на нов стратегически документ.

„Практиката показва, че срокът за изработването на такъв план отнема между 4 и 6 месеца, без в този срок да се слага времето за провеждането на обществена поръчка за това. Това означава, че още през март Община Пловдив е трябвало да стартира процедура за изработване на съответния ГДОП. Ако не се вземат мерки в спешен порядък Община Пловдив може да търпи множество материални щети, а също да блокира функционирането на редица звена и отдели”, коментира Садъков.

Тепърва община Пловдив ще търси финансиране и ще се започне обществената поръчка за изработването на новия генерален план. Последният такъв бе приет през 2019 година, като струваше близо 100 000 лева на общината. Той бе изработен за 6 месеца, като валидността му не е по-дълга от 5 години.

Директорът на ОКТ Венета Райнова пък разкри за нередности, свързани с начина на изготвяне на справките на превозвачите на базата, на които се изплащат компенсации и субсидии.

Очаквайте подробности!