Неработещи климатици както в обществени сгради, така и в автобусите в Пловдив. Жегите навън продължават,температурите надхвърлят 35 градуса в града, а в градския транспорт те са още по-високи. Причината, разбира се, са неизправности в климатичните системи. Освен, че стотици пловдивчани използват градския транспорт ежедневно, тяхното пътуване определено не е приятно и прохладно.
Безумен е фактът, че на подобно място като градския обществен транспорт, няма охладителни системи. Смесването на хиляди миризми, струпването на толкова хора в затворено пространство особено през летния сезон са предпоставки за влошаване на здравословното състояние на пътниците, което в краен случай може да завърши фатално.
Проучване на TrafficNews показа, че от пет проверени градски линии, четири от тях нямат климатик, а градусите отчетоха стойности над тези отвън. Първият автобус е по линия 26, в който се чува звука на „климатик”, но температурата вътре възлиза на 38 градуса по Целзий.
Отдавна градския транспорт не се слави със своята точност и редовност, но в летния сезон, когато навън жегите са сериозни е повече от неприемливо хората да чакат по 25 минути, за да се качат на желаната на линия. Още повече възрастните хора са редовни пътници, а за тях е крайно нездравословно да чакат толкова дълго, а после да се качат в автобус, в който климатик няма.
Така се случва и с линия номер 20, за която таблото показва 25 минути до пристигане на спирката преди Тунела Север посока Централна гара. В нея климатик изцяло липсва, а отчетената температура отново е 38 градуса. Прозорците в автобуса са изпотени, а шофьорът през почти цялото време шофира на отворена предна врата, за да влиза въздух.
Рейс по линия 6 също е лишена от климатик. В ранния следобед, когато навън е най-топло, в рейса е още по-задушно въпреки отворените прозорци. Там термометъра отново отчита 37 градуса, а дневната за града е 34. Това са цели три градуса разлика, което е изключително абсурдно.
В ранните часове на деня, когато хората масово тръгват за работа и използват автобусите, по линия номер 66, освен че пристига малък рейс на спирката срещу Хирургиите, но и е претъпкан от хора. В него отново няма климатик, а отворените малки прозорци определено не спасяват положението. Хората са струпани един до друг и въздух даже не стига. Разбира се, в ранното утро температурите не са толкова високи, но за пълен малък автобус климатична система е абсолютно необходима.
Единственият автобус, който има климатик, е по линия номер 1, където температурата пада до 30 градуса и пътуването е напълно поносимо.
Всички договори с превозвачите ги задължават да имат климатични системи в автобусите си, като се пускат при температура над 28 градуса навън. В купетата живакът не трябва да показва повече от въпросните градуси.
За всяка неработеща климатична инсталация превозвачите трябва да бъдат глобени от Община Пловдив. Оправданието тази година на собствениците на автобусите е, че няма резервни части на пазара и не могат да ги ремонтират.
При системно неспазване на изискването за климатичните инсталации Община Пловдив може дори да прекрати договорите с тях.
Проверка е направена и в две обществени сгради в града. Едната от тях е пощата, в която възрастна жена неотдавна припадна, докато чакала да вземе пенсията си. Неизненадващо климатик няма, а термометърът отчита 36 градуса. Състоянието на сградата също е неизрядно. Таванът от дърво е пропаднал на места и оттам влиза топлина отвън.
34 градуса е температурата на автогара „Родопи”, където непрестанно има наплив на заминаващи и пристигащи. Там климатична система също липсва, а хората масово са с бутилки вода, за да се охладят по някакъв начин. Освен за пътниците за работещите на автогарата също е нездравословно да извършват задълженията си в такава среда.
Жегите в Пловдив ще продължават още дълго време. Затова е важно както на обществените затворени места, така и в градския транспорт да има охлаждащи системи, които да работят. Не само че ще бъдат избегнати фатални инциденти, но и хората ще бъдат спокойни както за себе си, така и за близките си.
Още от категорията
Провали ли се най-голямата реформа в спорта в Пловдив?