
Преди две седмици един инцидент в „Западен“ прикова погледите към опасната пресечка, за която от години се знае, че е обект на нарушения, високи скорости и риск от сериозни инциденти, но към момента мерки не са взети. Автомобил се вряза в магазин за алкохол и цигари на бул. „Пещерско шосе“ - ударен от друг, чийто водач бяга, а след това дори не е бил задържан. За щастие инцидентът се размина без жертви, но вся страх, паника и едно напомняне на институциите, че е време нещо да се промени.
Да започнем с фактите, известни на пловдивчани: Бул. „Пещерско шосе“ е изключително натоварен през целия ден, трафикът е интензивен и навсякъде по тротоарите се движат пешеходци. Ул. „Лерин“ е една от малкото улици, които свързват въпросния булевард с бул. „Хаджи Димитър“ или иначе казано – движението е непрестанно, шумът - сериозен. Именно пресечката е слабото звено в цялата ситуация – шофьори непрестанно правят забранени леви завои, за да излязат на булеварда, често не пропускат пешеходци, взимат предимство и изскачат на „Пещерско шосе“.
Не само че маневрите и действията са изключително опасни, но се застрашава и животът на хората, за които не е ясно в кой момент биха станали обект на удар, в случай на катастрофа. На мястото непосредствено преди пресечката с ул. „Лерин“ има поставен легнал полицай с конуси, които донякъде успяват да регулират движението, но не напълно. Именно магазинът, който стана обект на инцидент, инициира поставянето на зебрата заради високите скорости по булеварда.
TrafficNews се свърза с кмета на район „Западен“ Тони Стойчева, която заяви: "Наистина е чудо, че толкова тежък инцидент се размина с само с материални щети предвид натовареността на кръстовището. Да погледнем нещата от друга гледна точка обаче – броени дни след това кола се вряза в автобусна спирка на подлеза на Гладстон – време е шофьорите, които нарушават правилата, да поемат отговорности."
По нейни думи няма как да се прегради целият град, всички тротоари и спирки с огради и мантинели, които да спират автомобилите: "Как си представяте да опашим целия град с мантинели, за да спрем нарушителите?", питя тя.
Тони Стойчева е на мнение, че за да бъде постигната максимална безопасност и по-добра пропускливост е необходимо да се разшири бул. „Пещерско шосе“, като към момента може да се пристъпи към проектирането. Тя даде за пример ул. „Царевец“ след ремонта, където пътят е разширен и са поставени оградни пана, с които да се ограничи и неправомерното пресичане на пешеходци.
„Обръщам внимание на следното – мислим какви са мерките, за да обезопасим някакви пространства изкуствено, а не мислим за мерките да спрем шофьорите да нарушават правилата. Не може на всяка улица да има по 10 легнали полицая, пана навсякъде, за да може шофьорите да бъдат препятствани на пътя срещу нарушения, те трябва да бъдат дисциплинирани – това става с полиция, имат достатъчно бюджети, за да изискваме по-голям контрол. КАТ трябва да си влязат в ролята“, казва още тя.
Темата с инцидента и опасната пресечка на бул. „Пещерско шосе“ с ул. „Лерин“ кметицата обеща да постави в Комисията по безопасност на движението в ОКТ и отново заяви, че бюджетът на район „Западен“ е недостатъчен, няма пари за пешеходни пътеки, пана или мантинели.
Медията ни се свърза и с Георги Ковачев, специалист по Безопасност на движението в ОКТ, който заяви: "Полицията къде е, като се правят нарушения. Ние създаваме огранизация на движението. Контролът не е при нас. Полицията знаят, че конусите са изпотрошени, защо не ходят да санкционират. Светофарна уредба няма как да се изгражда през 10 метра, конусите ги изпотрошиха още като се направи пътеката. Тя се прави по проект, той е на район „Западен“.
Въпросът тук е какво трябва да се случи, за да се вземат адекватни и ефективни мерки, които да ограничат безсъвестните шофьори и да осигурят достатъчна безопасност на населението?
Още от категорията

EVN България представи инвестиционната си програма пред областния управител на Пловдив

