40 млн. лева ще е разликата между планирани приходи и реалните постъпления в бюджета на Община Пловдив за 2024 година. Това показва отчетът на бюджета на администрацията до 1 декември. За първите 11 месеца администрацията е събрала 174,3 млн. лева при планирани в началото на годината 236,4 млн. лева от данъци, такси, продажби и други местни приходи.

Според общинските финансисти през последния месец от годината оптимистично могат да се съберат 21 млн. лева, с което разликата между очаквани и реализирани приходи ще е 40 млн. лева.

От публикувания отчет се вижда, че от заложени 103 млн. лева приходи от данъци до 1 декември са събрани 88 млн. лева.  С по 5 млн. лева по-малко са събрани от налозите за недвижими имоти и МПС-та, данък „придобиване” пък е с 4 млн. лева по-малко от заложеното.

Далеч по-голяма неизпълнението при общинските такси. При предвидени близо 82 млн. лева в хазната са влезли 57,5 млн. лева.  Пловдивчани са платили 40,5 млн. лева за такса „Смет” при очаквано в края на годината 49 млн. лева.  За технически услуги, в което число влизат и разрешенията за строеж, приходите са 6 млн. лева при очаквани 15 млн. лева.

С 10 млн. лева по-малко са постъпили и приходите от наеми и собственост – при заложени 29 млн. лева са събрани 19 млн. лева. Също толкова е разликата и от продажба на имущество при предвидени 12 млн. лева – 2 млн. лева са били реализирани.

Заради по-малкото приходи пък общинските финансисти са затегнали и разходите.  При планирани 779 млн. лева разходи – в това число държавни дейности, издръжка, заеми и европейски финанси, са реализирани 580 млн. лева.  Разходите за ремонти  и дълготрайни материални активи при 127 млн. лева предвидени са изхарчени 77 млн. лева.  През декември  се планира да се изхарчат 61 млн. лева.

Припомняме, че на 2 декември Община Пловдив анонсира, че директорът на дирекция „Местни данъци и такси” Надя Колева е напуснала по „лични причини”, а на нейно място се връща Цвета Попова.