Наред с довършителните работи по Бетонния мост, от сутринта започна и полагането на хоризонталната маркировка. Това е финалният етап на работа, преди мостът да бъде пуснат в експлоатация. Очаква се това да се случи в четвъртък или петък, като засега се обсъжда лентата да бъде прерязана още в четвъртък, научи TrafficNews.

От сутринта на съоръжението групи работници бързат да приключат с възложените им задачи и мостът да бъде подготвен за отваряне – проверява се изграденото улично осветление, вертикална сигнализация, а по моста преминават тежки машини и автомобили за финалните тестове на издръжливостта. След тях започна първо разчертаването на пътните платна. След като и този етап приключи, ще бъде положена и боята за пътната маркировка. Тя по план трябва да бъде приключена утре до края на деня.

Припомняме, че и след реконструкцията мостът запазва габарита си – ширината на пътя е 9 метра, с две платна по 4,50 м. Както и преди, изпреварването на автомобили на съоръжението е забранено, а масималната допустима скорост за движение е 30 км/ч. Такива са и пътните знаци, които вече са монтирани.

Въпреки че съоръжението все още е строителна площадка и по него се работи активно, нетърпеливи пловдивчани не спират да правят опити да преминават по него - пеш, на велосипед или на мотор. Това принуди работниците да върнат отново преградните пана, които бяха отворени, за да може да влиза техника на обекта.

На въпрос на TrafficNews за скептицизма на пловдивчани за качеството на изграждане на съоръжението, инж. Николай Иванов от „Трейс Груп Холд“ отново каза, че „мостът е надежден и е направен по всички действащи не само в страната, но и в Европа норми. При това в по-кратък срок, отколкото беше предвиден заради откритата археология, но не и за сметка на качеството.“

„Това не е първият мост, който изграждаме, така че използвахме досегашния ни опит, който надградихме според ситуацията на място“, допълни също той.