Пловдивчанка остана възмутена от ситуация, в която е попаднала на летище София преди дни. За случката пред TrafficNews разказва Елена Кръстева, която е закупила билет за Болоня, като самолетът е трябвало да излети на 22 юли в 21:00 часа вечерта. Пристигайки на летището обаче вижда, че полетът закъснява и е пренасочен за 23:35 ч. След няколко часа пътниците били натоварени и извозени до самолет, на който да се качат, но тръгвайки по стълбите било съобщено, че това не е правилният самолет, като вместо за Болоня са тръгнали да се качват в този за Виена.

След поредния абсурд отново ги натоварват на автобуса и ги връщат на летището, където им съобщават, че полетът е отменен и ще се извърши на другия ден – 23 юли в 11:05 ч. по обяд. Кръстева споделя, че всички пътуващи са били възмутени от случващото се и са потърсили обяснение от служители, които им представили няколко различни версии. Един казал, че самолетът се бил счупил и затова няма да излетят, друг пък посочил, че изригването на вулкана Етна бил повод полетът да не се осъществи.

Тогава пътниците били принудени да си хванат такси от летището, като били настанени в хотел в столицата, където да пренощуват. Даден им е и формуляр, който да попълнят, за да получат обезщетение.

„Ние си заплатихме такситата до хотела, като имаме право от компанията да ни възстановят сумата, както и да получим обезщетение за закъснял или отменен полет над три часа”, заяви тя. Когато влиза в онлайн платформата, посочена за обезщетения и въвежда необходимите данни и излиза съобщение, което гласи „Съжалявам, но избраният от вас полет беше отменен повече от 14 дни преди планирания час на отпътуване и не се прилага компенсация”.

Жената обаче категорично заявява, че това не е истина, тъй като полетът не е бил отменен преди 14 дни.

„Ако беше отменен преди 14 дни и ни беше съобщено какво ще търсим всички ние на летището? При иск за разходи за такситата, трябваше да запазим касовия бон, за да ни възстановят парите, но в платформата изписва, че самолетът е излетял навреме и не ни позволява да изискаме обезщетение и излизат прозорци с друго съобщение „Съжалявам, но полетът, който сте избрали, не е закъснял при целия си с повече от 3 часа. Моля, изберете правилния полет и опитайте отново”, което отново е пълна лъжа”, разказва още тя.

Отивайки на летището на другия ден, те виждат, че полетът отново има закъснение, този път обаче с 15 минути. Според пътниците от авиокомпанията се опитват да дублират полетните номера, за да не успеят да въведат данните и съответно да получат компенсация, като бордните им карти с номер FR 5548 били подменени на FR 5548А.

Кръстева споделя, че когато пристигнали на рецепцията в хотела им било обяснено, че все по-често се налагало пътници да нощуват в хотела, заради отменени полети на Ryanair. Жената е категорична, че ще търси обезщетение, като на такова мнение са и останалите пътници, които са разочаровани от услугата.

„Не ни е толкова до парите, които заплатихме за такси до хотела – около 40 лева. А до това, че не бяхме предварително уведомени, останахме неинформирани на какво се дължи отмяната, на разиграването, а накрая и невъзможността да си поискаме обезщетение заради това, че в сайта едва ли не ни дава грешка. Освен създаденото неудобство за нас, ние ангажирахме наши близки и познати, които да ни посрещнат на летището там, като впоследствие им казахме да се прибират. По този начин разигравахме и тях”, споделя Кръстева.

Припомняме, че на 19 юли Ryanair предупреди за "потенциални смущения в мрежата" заради спирането на глобалната система на трета страна. От там съобщиха, че засегнатите пътници ще бъдат уведомени и всички, пътуващи през мрежата на авиокомпанията в петък, трябва да проверят в мобилното приложение на компанията за най-новите актуализации за полетите си.

Tогава редица компании съобщиха, че са били засегнати от масово прекъсване на информационните технологии. Причината за прекъсването не е ясна, но много от засегнатите го свързват с операционните системи на компютрите на Microsoft. Говорител на Microsoft обаче заяви, че „повечето услуги са били възстановени по-рано“ през деня, което означава, че това не се е отразило на полета от 22 юли, а причината за закъснението и отмяната все още не е ясна.

Според потребители в социалните мрежи проблемът не е инцидентен и настояват да се потърси решение на зачестилите форсмажорни обстоятелства, на които подлагат пътниците, доверили се на въпросната авиокомпания.