2 лева на час – толкова трябва да струва автомобил да паркира във „временния” паркинг на ул. „4 януари”. Състоянието на т.нар. съоръжение обаче е трагично – изровени са ями, които в дъждовно време са пълни с вода, а половината от паркоместата са неизползваеми. Шофьорите трябва не само да внимават да не повредят автомобилите си, но и след това да не газят във вода.
Паркингът, който изглежда вече като нива в полето, бе направен преди година, а оттогава нищо не е пипнато по него. Той бе даден за управление на „Паркиране и репатриране”, а на практика това е единственият паркинг в центъра на Пловдив от зам.-кмета по транспорт Тодор Чонов.
Самият той влезе два пъти в конфликт заради него. Единият път с хората, живеещи около него и адвокатите с кантори в зоната. Вторият бе с общинския съветник Веселина Александрова.
При първия конфликт се оказа, че Тодор Чонов е дал пропуски на служителите на ОД на МВР в Пловдив, които да спират там без да плащат стотника на Община Пловдив. Ако някой от адвокатите или заетите в близост лица пък искаше подобно нещо, трябваше да брои по 200 лева на месец – колкото във всеки друг платен район в централна градска на Пловдив.
Тогава адвокатите предложиха на Община Пловдив да намалят таксата за този паркинг, предвид факта, че той е временен и няма добри условия – през лятото е прашен, зимата е наводнен. Това минаваше през промяна на наредбата на Общинския съвет, но тя така и не се случи.
За да се замаже положението от градската администрация започнаха да изкарват абонаменти по 50 лева на месец за работещите в района. Според наредбата обаче това е за зоната извън платено паркиране. Самата улица „4 януари” обаче в случая е в списъка в зоната с платено паркиране, сиреч – действията на Община Пловдив противоречат на собствената й нормативна уредба. От лятото цената за паркинга за час пък стане левче, отново за зони извън платеното спиране.
Юристи, които ползват услугата, заявиха пред TrafficNews, че от Нова година паркирането отново щяло да бъде 200 лева на месец – така са им казали служителите, които работят на паркинга. Вероятно това се дължи на факта, че действията на администрацията са незаконни.
Вторият проблем около паркинга бе спорът между Чонов и съветникът от ДБ – Веселина Александрова. Тя изкара сметките за ползването на паркинга, като се оказва, че приходите в Община Пловдив са обидно малко от паркинга. Тогава зам.-кметът по транспорт се съгласи и се опита да „вдигне приходите” с трика с различните такси в наредбата. Но по-важното е, че тогава бе поставен въпросът дали въобще е необходимо да има многоетажен паркинг на това място.
Тук въпросът е дали състоянието на паркинга и постоянното вдигане и сваляне на цените на съоръжението не казват едно - ето, няма интерес към паркинга, защо да го строим?
Подобно активно мероприятие би провалило изграждането на многоетажния паркинг, като се дават данни от едно прашасало място през лятото и наводнено през зимата.
Проектът за многоетажния паркинг отдавна е замразен. В началото на мандата кметът Здравко Димитров заяви, че ще се преработи техническото задание, за да влизат колите от страната на „Цар Борис III Обединител”. Предвид обаче строителството на пробива под Водната плата, а и липсата на финансиране, вероятно този проект ще отиде напред в бъдещето. Нищо чудно и отхвърлен в един момент, за сметка на сгради, които ще са повече от интересни за строителните инвеститори.
Още от категорията
Невидимите хора: Пловдивчанин, свирил на пианото на Шопен, избра спартанския живот